השוק

אדאני בנסיגה: בעלי נמל חיפה מבטל עסקאות ענק ומצמצם פרויקטים

לאחר שהונו נחתך ביותר מחצי, גאוטם אדאני לומד את הלקחים מהדו"ח החריף נגדו ומנחיל אסטרטגיה חדשה כדי לשמור את תאגיד הענק בחיים ללא נזקים נוספים
מערכת ice | 
גאוטם אדאני (צילום מתוך האינסטגרם)
חלפו יותר מחודשיים מאז שחברת ההשקעות האמריקאית הינדנבורג, פרסמה את הדו"ח שלה לפיו קבוצת אדאני של המיליארדר ההודי גאוטם אדאני, הייתה מעורבת במניפולציות במניות, הונאות חשבונאיות ופסילות של ממשל תאגידי.
התוצאה של הדו"ח הזה הורגשה היטב וגרמה לכך שהקבוצה עצרה כמה השקעות, צמצמה בהוצאות ההון ושקלה גישה אחרת למימון הפרויקטים שלה. בנוסף, הונו של אדאני נחתך במיליארדי דולרים.
היום (חמישי) בלומברג מדווח תוך ציטוט של אנשים שמודעים לעבודה הפנימית של החברה, כי לא סביר שקבוצת אדאני תמשיך בפרויקט הפטרוכימי המתוכנן בסך 4 מיליארד דולר במונדרה בגוג'אראט.
אדאני אנטרפרייז איגדה חברה בת בבעלות מלאה, Mundra Petrochem Ltd, בשנת 2021 לצורך הקמת מפעל פחם ירוק ל-PVC בנמלי אדאני ובקרקעות אזור כלכלי מיוחד במחוז קוץ'.

בנוסף, חברת הבת אדאני פאוור ביטלה את רכישת DB Power תמורת כ-7 מיליארד רופי לאחר שהחמיצה את המועד האחרון (15 בפברואר) להשלמת העסקה, דיווח הפייננשל טיימס ב-16 בפברואר. 
מבחינת מימון הפרויקטים שלה, קבוצת אדני מתכננת להימנע ממימון בסיכון גבוה בעתיד, אמרו האנשים שצוטטו לעיל לבלומברג.
ב-12 במרץ הודיעה הקבוצה כי שילמה הלוואות של 2.15 מיליארד דולר שנלקחו באמצעות שעבוד המניות בקונגלומרט.
בדיווח החדשות נאמר כי "אדאני תדבק בשיטות גיוס כספים כמו הנפקות אג"ח פרטיות ומכירת אחזקות מניות למשקיעים ספציפיים - כמו מכירת המניות שלה לשותפי GQG של Rajiv Jain - כדי לגייס מזומנים באופן שיבודד את האימפריה מתנועות שוק תנודתיות".
בתחום המדיה, כעת לא סביר שהקבוצה תבצע רכישות נוספות, אמרו לבלומברג אנשים שמכירים את התכנון של אדאני.
בדצמבר אשתקד השיגה אדאני את השליטה המלאה ב-NDTV לאחר שרכשה את רוב חלקם של המייסדים בפרמיה של כמעט 17% על התעריף ששילמה לבעלי מניות המיעוט בחברה, כך דיווח האינדיאן אקספרס. כעת היא מחזיקה ב-64.71% ממניות NDTV, על פי הגשת תביעה רגולטורית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה