השוק

עליבאבא מתפרקת: תחולק לשש חברות נפרדות

יממה לאחר שפורסם שמייסד ובעלי עליבאבא, ג'ק מא, חזר לסין, נמסר שהחברה מתכננת לשש יחידות שונות. הידיעה הקפיצה את מניות החברה ביותר מ-14%
מערכת ice | 
עליבאבא מתפרקת (צילום shutterstock)
יממה לאחר שפורסם שמייסד ובעלי עליבאבא, ג'ק מא, חזר לסין לאחר "גלות" של מעל לשנה, נמסר שהחברה מתכננת להתפצל לשש יחידות שונות, וזאת לאחר שבסין התחייבו להקל רגולטורית במהלך. בעקבות העדכון, מניות החברה עלו ביותר מ-14%.
עליבאבא אמרה כי הארגון מחדש הגדול ביותר בהיסטוריה בת 24 השנים לשש יחידות – Cloud Intelligence Group, Taobao Tmall Commerce Group, Local Services Group, Cainiao Smart Logistics Group, Global Digital ו- Digital Media and Entertainment Group.

אנליסטים אמרו שהפרידה עשויה להקל על הבדיקה של ענקית הטכנולוגיה שעסקי רחבי הידיים היו יעד של הרגולטורים במשך שנים. "הכוונה המקורית והמטרה הבסיסית של הרפורמה הזו היא להפוך את הארגון שלנו לזריז יותר, לקצר את קישורי קבלת ההחלטות ולהגיב מהר יותר", אמר המנכ"ל דניאל ג'אנג במכתב לצוות העובדים ופורסם ברויטרס.
ג'אנג ימשיך כיו"ר ומנכ"ל קבוצת עליבאבא, שתפעל לפי מודל ניהול של חברת אחזקות, וכן ישמש כמנכ"ל קבוצת Cloud Intelligence. לכל אחד מששת העסקים יהיה מנכ"ל כמו גם דירקטוריון וישמור על הגמישות לגייס הון חיצוני ולחפש הנפקה ראשונית, נמסר מהחברה.
היוצאת מן הכלל תהיה Taobao Tmall Commerce Group שמטפלת בעסקי מסחר בסין ותישאר יחידה בבעלות מלאה של קבוצת עליבאבא. המשקיעים אמרו כי הפיצול מסמן את שחרור הדאגות הרגולטוריות ומפיג את החששות שעליבאבא איבדה את הפוטנציאל לצמוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה