השוק

אנחת רווחה במיקרוסופט? העסקה הגדולה בהיסטוריה בדרך לאישור

מקורות באירופה מאמינים כי הנציבות האירופית נוטה לאשר את עסקת הענק במסגרתה רכשה מיקרוסופט את אקטיויז'ן תמורת סכום חסר תקדים של קרוב ל-70 מיליארד דולר. זאת לאחר שנשיא החברה ביקר באירופה והציג סדרת הסכמים עם המתחרות, שמבטיחים כי מיקרוסופט לא מתכוונת לנצל את הרכישה כדי לפגוע בהן
יאיר מור | 
מיקרוסופט (צילום ויקיפדיה/ freepik, Magma Images, brian smale)
הנציבות האירופית נוטה לאשר את העסקה הגדולה בתולדות מיקרוסופט, ותעשיית ההייטק בכלל, בצעד שעשוי לבשר על סופה של הסאגה מורטת העצבים עבור חברת הטכנולוגיה השנייה בגודלה בעולם, כך מסרו היום (חמישי) מקורות יודעי דבר לסוכנות הידיעות רויטרס.
לפי המקורות, הנציבות האירופית, שחקרה את עסקת הרכישה של ענקית המשחקים אקטיויז'ן על ידי מיקרוסופט תמורת סכום אסטרונומי בגובה כ-69 מיליארד דולר, שנחתמה בתחילת השנה שעברה, נרגעה לאחר שנשיא מיקרוסופט, בראד סמית', ביקר ביבשת בשבוע שעבר. סמית' הציג בפני הנציבות סדרת הסכמים בין החברה למתחרות שלה - נינטנדו ואנבידיה - במסגרתם מתחייבת מיקרוסופט להמשיך לאפשר למשחקי אקטיויז'ן להיות זמינים בכל הפלטפורמות באופן שווה לחלוטין, ללא כל אפליה או הגבלות, למשך 10 שנים לפחות.
הנציבות סירבה להגיב. החלטתה הסופית צפויה להימסד במועד כלשהוא עד ה-25 באפריל. 
מיקרוסופט, מצידה, מסדרה לרויטרס כי "מחויבותנו להעניק גישה שווה במאת האחוזים לטווח ארוך ל(משחק) Call of Duty לסוני (שאגב, סירבה לחתום על הסכם כזה וממשיכה לטעון כי אסור לאשר את העסקה; י"מ), Steam, אנבידיה ואחרות שומרת על יתרונות העסקה עבור גיימרים ומפתחים, ומגבירה את התחרות בשוק". היא הוסיפה כי היא "מחויבת להציע פתרונות יעילים וקלים לאכיפה הפותרים את דאגות הנציבות האירופית". 
לאחר הפרסום עלו מניות מיקרוסופט ואקטיויז'ן ב-1.5% ו-2.3%, בהתאמה.
עם זאת, יש לזכור כי גם לאחר אישור מצד האירופים, עדיין מתנהלות חקירות נוספות נגד הרכישה על ידי רשות התחרות והשווקים הבריטית ונציבות הסחר הפדרלית בארה"ב. לא ברור האם אישור אירופי יגרור גם אותן לאותו כיוון, או יגרום להן דווקא להקשיח עמדות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה