דיגיטל וטק

מיקרוסופט ואפל מתאחדות? האייפון מגיע למחשבים

עדכון חדש למערכת ההפעלה של מיקרוסופט למחשבים יאפשר לבעלי הסמארטפונים של האויבת הוותיקה שלה לחבר אותם למחשבים באופן אלחוטי, לבצע שיחות, לענות להודעות ועוד
יאיר מור |  1
מיקרוסופט ואפל (צילום shutterstock, unsplash)
היסטוריה בעולם הטכנולוגיה: שיתוף הפעולה בין שתי החברות הגדולות בתחום (ובכלל), אפל ומיקרוסופט, שהתפתח בשנים האחרונות מגיע כעת לשלב חדש, עם הודעתה של מיקרוסופט היום (שלישי) על עדכון חדש ל-Windows 11 שיאפשר למשתמשי אייפון ליהנות מקישוריות כמעט מושלמת בין הסמארטפון של אפל למחשב המריץ את מערכת ההפעלה של מיקרוסופט.
פאנוס פנאי, סמנכ"ל המוצר של מיקרוסופט, הכריז על שחרורה של גרסה ניסיונית של אפליקציית Phone Link של מיקרוסופט לאייפון. מדובר באפליקציה שזמינה לאנדרואיד כבר מספר שנים (אם כי השמות שלה השתנו כמה פעמים), ובמכשירי סמסונג אף מגיעה מובנית בכל מכשירי הדגל (גלקסי S ו-Z) מאז 2018 והשנה אפילו במכשירי גלסי A הזולים יותר. עבור בעלי אנדרואיד היא מאפשרת כיום חיבור של הסמארטפון למחשב, גישה לשיחות ולהודעות מהמחשב, ואפילו הפעלה של אפליקציות מהסמארטפון על מסך המחשב. התכונה האחרונה לא זמינה כרגע בגרסה לאייפון, אך ככל הנראה אמורה להגיע בעתיד, כך שהאייפון יאפשר ב-Windows את כל מה שהוא מאפשר במחשבי מק של אפל.
 
בנוסף, הגרסה הבאה של Windows 11 תביא לשורת החיפוש המובנית בשורת המשימות את הבינה המלאכותית ששולבה במנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג, בשבועיים האחרונים. או, במלים אחרות: הקלדת חיפוש בשורה הזו תפתח למשתמש את הממשק החדש של בינג. הכל בניסיון למשוך אנשים להשתמש במנוע החיפוש הכושל של מיקרוסופט.
נדגיש כי לא ברור האם התכונה תהיה זמינה לכל המשתמשים, בדגש על משתמשים בישראל, לאור העובדה שכותב שורות אלו לא הצליח עד כה לקבל גישה אפילו לגרסה המקוונת של המנוע החדש.
תכונות נוספות שמגיעות ל-Windows 11 בעדכון החדש כוללות שליטה על אפקטים לשיחות וידאו - יצירת האשליה שהמשתמש מסתכל על המצלמה ולא על המסך מתחתיה, טשטוש הרקע, הזזה מלאכותית של המצלמה (כלומר ביצוע זום-אין על המשתמש ושמירה עליו במרכז התמונה כאשר הוא זז מול המצלמה) וסינון קולות רקע - מתוך ההגדרות המהירות בווילון ההתראות; אפשרות להרחיב את פיד הווידג'טים לכל המסך, שמזכירה את ממשק האריחים של חלונות 8; הקלטת מסך באפליקציית צילום המסך; לשוניות בפנקס הרשימות; ותפריט הגדרות צריכת חשמל שמאפשר לבקש מהמחשב לחסוך בצריכה בדרכים שונות, כמו החלשת תאורת המסך, מהירות המעבד, כיבוי אביזרים מחוברים אם הם אינם בשימוש ועוד.
העדכון החדש כבר זמין לבודקי גרסאות הבטא של Windows, או כפי שמיקרוסופט מכנה אותן, Insider Previews. בחודש הקרוב היא מתכננת להתחיל להפיץ אותו לכלל המשתמשים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בינג. אני כבר 6 חודשים איתו.
    הרב גורנישט 03/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתברר שבמרבית המקרים בינג עדיף על גוגל. המענה שם יותר מדוייק (אני מתכנת ולעיניין זה אני מבצע את רוב החיפושים). בכל אופן בכל הקשור לפורנו בינג לא נותן מענה הולם :)
    סגור