השוק

העליות בשווקים סידרו לבנק ישראל רווח של 5 מיליארד דולר

מנתוני בנק ישראל עולה כי יתרות המט"ח של ישראל גדלו בינואר ל-201 מיליארד דולר, שיא שנתי; המגזר העסקי הוציא מישראל 41 מיליון דולר; העליות בוול סטריט הניבו לבנק ישראל רווחים של יותר מ-5 מיליארד דולר
ניצן כהן | 
בנק ישראל, אמיר ירון (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יתרות המט"ח של ישראל גדלו בינואר ל-201 מיליארד דולר. כך עולה מנתוני בנק ישראל. מהנתונים עולה כי העליות בוול סטריט בחודש ינואר הניבו לבנק ישראל רווחים של 5.1 מיליארד דולר מה שהעשיר את קופת המדינה.
עוד כמה נתונים מעניינים מנתוני הבנק מלמדים שהמגזר העסקי הוציא מישראל 41 מיליון דולר בלבד בעוד הממשלה הכניסה לישראל 1.1 מיליארד דולר. 
צריך להסביר כי יתרות המט"ח של ישראל מנוהלת בבנק ישראל והוא זה שלמעשה קובע את גובה היתרות האלה בהתאם לצרכים של ישראל. בשנים האחרונות יתרות המט"ח גדלו משמעותית הן בשל יצוא הגז והן בגלל העדנה שהייתה בתעשיית ההייטק. בנק ישראל החליט להקים מחלקת השקעות אצלו שתנהל את היתרות האלה, כלומר תשקיע את העודפים כך שיניבו תשואה כזו או אחרת.
בנק ישראל תיקצב את מחלקת ההשקעות החדשה שלו ב-900 אלף שקל בשנה מה שיחסוך לא מעט כסף לישראל מאחר וניהול התיק של הבנק אינו דינמי כלוצר הוא מושקע לטווחים בינוני וארוך וזה אומר שאין טעם לשלם דמי ניהול למנהלי השקעות פרטיים וככל שמחלקת ההשקעות החדשה של הבנק תזדקק לסיוע היא תוכל לרכוש אותו נקודתית ובעלות נמוכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה