רכב
ענקית הרכב במהלך מטלטל: זה המותג שרוצה למכור את המפעלים
בכירים במותג הליבה של אודי ופולקסווגן ציינו ששיתוף פעולה עם יצרני רכב חשמלי (EV) סיניים המבקשים להתבסס באירופה הוא אסטרטגיה פוטנציאלית אחת להתמודדות עם ירידה במכירות. כדוגמא לרצון שלהן במהלך, הן יצאו נגד הדרישה להעלות את המסים לסין
![](https://img.ice.co.il/giflib/news/rsPhoto/sz_477/rsz_615_346_22ice03092024.jpg)
פולקסווגן שוקלת לאפשר ליצרניות רכב סיניות להשתלט על קווי הייצור העודפים שלה באירופה, היות והיא מתמודדת עם ירידה בביקוש ותחרות גוברת מצד אותן חברות המעוניינות להרחיב את נוכחותן באזור. בכירים במותג הליבה של אודי ופולקסווגן ציינו ששיתוף פעולה עם יצרני רכב חשמלי (EV) סיניים המבקשים להתבסס באירופה הוא אסטרטגיה פוטנציאלית אחת להתמודדות עם ירידה במכירות.
אאודי כבר שיתפה פעולה עם SAIC, החברה שמאחורי MG, לייצור רכבים חשמליים בסין המותאמים לצרכנים מקומיים. החברה מאמינה שמותגים סיניים עשויים לשחזר שיתופי פעולה כאלה באירופה. בהצהרה נפרדת שדווחה על ידי הפייננשל טיימס, סמנכ"ל הכספים של פולקסווגן הבהיר כי לא ניתן לשלול את האפשרות שיצרניות רכב סיניות ישתלטו על קווי ייצור סרק במפעלים בגרמניה.
הסיכוי לשותפויות מסוג זה מגיע כאשר יצרניות הרכב האירופיות מאיצות את המעבר שלהן לרכב חשמלי. יצרנים סיניים כמו BYD השיגו יתרון בתחום, נהנו מהתקדמות טכנולוגית, סובסידיות של המדינה ועלויות ייצור נמוכות יותר.
במשך שנים, סין הייתה השוק הרווחי ביותר של פולקסווגן. עם זאת, בחמש השנים האחרונות, נתח השוק של החברה ירד כמעט בחצי בשל מעמדה החלש יותר בפלח הרכב הסוללות-חשמליים המתרחב. הקבוצה התמודדה עם אתגרים גם בשוק הביתי שלה, שבו תחום הרכב הצטמצם באופן משמעותי. בשנת 2024, כ-2 מיליון פחות מכוניות נמכרו באירופה בהשוואה לחמש שנים קודם לכן.
במאמץ להתמודד עם האתגרים הללו, פולקסווגן הגיעה לאחרונה להסכם עם עובדים להקטנת יכולת הייצור ברחבי גרמניה, תוך הימנעות מצעדים דרסטיים יותר שהיו יכולים להוביל לסגירת שלושה מפעלים לפחות.
כתוצאה מכך, מותג פולקסווגן, המהווה כמחצית ממכירות הקבוצה בנפח, אמור להפחית את כושר הייצור השנתי בכ-730,000 כלי רכב עד 2030, ירידה מכ-1.5 מיליון. החברה החלה לצמצם את הקיבולת במהלך המגיפה, וביטלה משמרות לילה עקב ביקוש נמוך יותר, כאשר כ-900,000 כלי רכב צפויים להיות מיוצרים בגרמניה השנה. כאן נכנסות לתמונה יצרניות הרכב הסיניות והסיניות.
עוד ב-
חלק מיצרניות הרכב הסיניות רואות בעודף כושר ייצור באירופה כהזדמנות להתרחב בתוך האזור. בינתיים, כתמיכה במהלכים סיניים פוטנציאליים, אאודי הביעה התנגדות להחלטת האיחוד האירופי להטיל מכסים גבוהים יותר על יבוא רכב חשמלי סיני, בטענה שמדיניות פרוטקציוניסטית עלולה לפגוע בסופו של דבר בעסקיה; שיקוף של סין שנותרה שוק חיוני עבור כמה יצרניות רכב שאינן סיניות, עם חברות רבות המייצרות כלי רכב במזרח הרחוק לפני שמייבאים אותם בחזרה לאירופה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה