רכב
קונים רכב חשמלי? זה הסכום שאתם תחסכו בעשור הקרוב
מחקר של המועצה הלאומית לכלכלה קובע: רכב חשמלי כדאי לצרכן, אך עדיין לא כלכלי למשק; ירידת מחירים צפויה לשנות את התמונה. על פי התחזית, בשנת 2034 רכב חשמלי משפחתי יחסוך למשק כ-1,600 שקל לשנה בהשוואה לרכב בנזין. על בסיס מתווה המס הנוכחי, וללא מס נסועה - הצרכן הפרטי צפוי ליהנות מחיסכון של כ-3,500 שקל בשנה
המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה מפרסמת היום (חמישי), את ממצאי הבחינה הכלכלית, שנערכה ע"י הכלכלן דוד בדל, בנושא כניסת רכבים חשמליים לשוק הרכב בישראל.
בחינה זו מציגה לראשונה תמונה כלכלית מקיפה של העלויות והתועלות כתוצאה מהמעבר מרכבי בנזין לרכבים חשמליים, בדגש על נקודת המבט של המשק – תוך התחשבות בעלויות ותועלות ישירות (בנטרול השפעות מיסוי), ובהשפעות חיצוניות (פליטות מזהמים וכו').
הממצאים מראים כי בשנת 2024 השימוש ברכב חשמלי משפחתי לעומת רכב בנזין, מייצר עבור הצרכן הפרטי חיסכון של כ-3,700 שקל בשנה הודות למדיניות המיסוי הנוכחית, ואילו עבור המשק הישראלי מייצר עלות הגבוהה בכ-740 שקל בשנה.
מגמה זו צפויה להשתנות משמעותית בעשור הקרוב שכן על פי התחזית, בשנת 2034 רכב חשמלי משפחתי יחסוך למשק כ-1,600 שקל לשנה בהשוואה לרכב בנזין. על בסיס מתווה המס הנוכחי, וללא מס נסועה - הצרכן הפרטי צפוי ליהנות מחיסכון של כ-3,500 שקל בשנה. בסך הכל, יכולה לחסוך משפחה בעשור הקרוב מעל 30 אלף שקל.
מהמחקר עולה כי התועלת החיובית למשק מהמעבר לרכבים חשמליים נובעת מצמצום פליטות גזי חממה. ההערכה היא שעמידה ביעדי הממשלה לכניסת רכבים חשמליים לשוק תביא לתועלת משקית של כ-2.1 מיליארד שקל בהשוואה לתרחיש הבסיס ללא יעדים.
עוד ב-
המועצה מדגישה כי תוצאות הניתוח רגישות לשינויים של מספר פרמטרים מרכזיים בעתיד, ביניהם מחירי הרכבים החשמליים, עלויות הדלקים וקצב ההתפתחות הטכנולוגית בתחום, אך המגמה היא ברורה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה