רכב

הסוף לרכבים החשמליים בכבישים: המותגים הגדולים חוזרים לבנזין

יצרני רכב סינים שמזוהים עד כה עם טכנולוגיית הנעה חשמלית בלבד, מתחילים לחשוף כוונה להציג דגמים חדשים המשלבים מנועי בנזין לצד טכנולוגיות חשמליות, הסיבה לשינוי הכיוון טמונה לא רק בקשיים שיצרני הרכב הסינים נתקלים בהם בשווקים המערביים, אלא גם במציאות המקומית
מערכת ice |  15
רכב סיני-אילוסטרציה (צילום freepik, unsplash)
בזמן שיצרני הרכב הסינים כבשו את שוק הרכב החשמלי בשנים האחרונות, עם עליית כוחות כמו BYD, NIO ואקספנג, נדמה כי כעת הם מבצעים "פניית פרסה" מפתיעה. יצרני רכב סינים שמזוהים עד כה עם טכנולוגיית הנעה חשמלית בלבד, מתחילים לחשוף כוונה להציג דגמים חדשים המשלבים מנועי בנזין לצד טכנולוגיות חשמליות, באמצעות רכבים היברידיים-נטענים (פלאג-אין).
שוק הרכב הסיני, שהיה במשך שנים ניהל את מהפכת הרכב החשמלי, מוצא עצמו כעת מתמודד עם קשיים בשווקים מערביים שמאכזבים בצורכיהם להמעבר לרכבים חשמליים בלבד. הסיבה לשינוי הכיוון טמונה לא רק בקשיים שיצרני הרכב הסינים נתקלים בהם בשווקים המערביים, אלא גם במציאות המקומית. מדינות כמו אירופה וארה"ב, שביקשו להוביל את המעבר לאנרגיה ירוקה, מתקשות לעודד אימוץ רחב של רכבים חשמליים.

המודעות והדרישה לרכב חשמלי לא תמיד תואמת את מציאות השוק, במיוחד כאשר מדובר במרחקים ארוכים, תשתיות טעינה לא מספיקות וחשש מהגבלת טווח הנסיעה. בנוסף, סין עצמה, למרות שוק הרכב החשמלי הגדול ביותר בעולם, חווה תחרות עזה בתחום, ומסבסוד הממשלה לרכבים חשמליים צפוי להצטמצם בשנים הקרובות.
אחת הדוגמאות המעניינות לשינוי זה מגיעה מיצרנית הרכב אקספנג, שמייצרת דגמים חשמליים מצליחים בשוק הישראלי. בשבועות האחרונים, החברה חשפה את מפת הדרכים שלה, וזו כוללת את השקת דגם היברידי, המשלב מנוע בנזין עם מנוע חשמלי. הדגם החדש יוכל לנסוע על סוללה בלבד לטווח של 430 קילומטרים, אך כאשר הסוללה תתרוקן, מנוע הבנזין ייכנס לפעולה ויתפקד כגנרטור שימשיך להניע את הרכב, ובכך יאפשר טווח נסיעה כולל של עד 1,400 קילומטרים.
יצרנים סינים נוספים, כמו זיקר (ZEEKR), מצהירים גם הם על תוכניות להציג דגמים "סופר-היברידיים". דגם חדש של זיקר 001, למשל, יכלול מנוע בנזין המשלב את טכנולוגיית החשמל במטרה להציע טווח נסיעה ארוך ויכולת טעינה מהירה. סוללת ה-Freevoy החדשה, המיוצרת על ידי CATL, מציעה טווח של 400 קילומטרים לפני שהמנוע הבנזין נכנס לפעולה, עם טעינה מהירה שיכולה להוסיף כ-280 קילומטרים תוך 10 דקות בלבד. זהו צעד נוסף בשוק הגלובלי שבו יצרני הרכב הסינים מתמודדים עם הצורך להציע פתרונות גמישים שמגיבים לדרישות השוק העולמי.
המעבר של יצרני הרכב הסינים לפלאג-אין-היבריד אינו מפתיע לאור המגבלות שהיו עד כה בשוק הרכב החשמלי, וכעת המהלך הזה מציב את יצרני הרכב הסינים במצב של גמישות טכנולוגית ותגובה לדרישות השוק. בישראל, לדוגמה, יש כבר נציגות למכוניות פלאג-אין-היבריד של יצרנים סינים כמו ג'אקו ו-NIO, שמציגות דגמים עם טווח חשמלי משמעותי. מעבר לכך, החברות הסיניות מבינות את היתרון של רכבים אלה לאור שינויים צפויים במסי קנייה על רכבים חשמליים, דבר שיכול להקנות יתרון תחרותי במכירה של רכבים עם טכנולוגיות משולבות.
העתיד של שוק הרכב הסיני, לפחות בשנים הקרובות, עשוי להיות מגוון יותר ממה שניתן היה לחשוב בעבר. המעבר מרכב חשמלי טהור לרכב היברידי נטען לא רק שפותח פתח לגידול בשווקים מסורתיים, אלא גם נותן ליצרנים הסינים יתרון תחרותי בשוק העולמי, שמגיב לא רק לפתרונות אקולוגיים, אלא גם לנוחות ואפשרויות טווח נסיעה.
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    מה שאתם לא יודעים
    שאול 11/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזמן שאיבה של נפט בדרך כלל משתמשים בחשמל ובזמן הבישול קרקינג של נפט גם ניצרח הרבה חשמל וגם בתחנות הדלק משתמשים בחשמל ובאצם יוצא שאתם קונים חשמל שקלול במחיר של דלק פשוט זה לא מפורסם
    סגור
  • 11.
    העתיד הוא רכב חשמלי
    שאול 11/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנזין והסולר לעת לעת עולים במחיר וחשמל קמעת לא עולה
    סגור
  • 10.
    העתיד הוא רכב בנזין (ל"ת)
    אבי 11/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 9.
    זבל סיני
    שחר 11/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין ולא יהיה על מנוע הבנזין
    סגור
  • 8.
    לא מפתיע בכלל
    ישראל 11/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כבשים קפצו על הטרנד החשמלי, זה נגמר.
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    העתיד רק ברכב מונה מימן! (ל"ת)
    אלפל 11/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    מימן
    גילי 11/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מכוניות על מימן זה העתיד ה"ירוק" באמת כל השאר קישקוש ונסיונות כושלים
    סגור
  • 5.
    פלאג אין 150 קמ קיים בישראל כבר שנתיים
    גרג 11/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    Wey coffee 01 נסיעה חשמלית בעיר. אין חרדת טווח בנסיעות ארוכות. נוח מאוד.
    סגור
  • 4.
    מילאו את הארץ באשפה סינית.
    חיים 11/2024/13
    הגב לתגובה זו
    5 2
    בתיאבון.
    סגור
  • צודק (ל"ת)
    אלי 11/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • קנאי
    אבא 11/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אתה נוסע כנראה בטויוטה שגם ב100 אלף לא הייתי קונה... איכס ללא חווית נהיגה
    סגור
  • 3.
    לא יעזור
    דן 11/2024/13
    הגב לתגובה זו
    5 0
    רק מנועים חשמליים,ההפך ככל שהסוללות יהיו יעלות יותר כך יעלמו מנועי הבנזין
    סגור
  • 2.
    שטויות במיץ! עברתי לחשמלי ואני מרוצה מאוד (ל"ת)
    יובל 11/2024/13
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 1.
    שימו לב זה לא רכב פלאגאין סטנדרטי
    רון 11/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אילו מכוניות חשמליות לכל דבר עם מאריכי טווח . דבר שהוא הגיוני מאוד לרוב האנשים שביום יום מספיקה להם סוללה קטנה ופעם בתקופה יש להם נסיעה ארוכה . למה לשלם על סוללה עצומה שמאריך הטווח פותר את הבעיה ומונע את התלות בתחנות טעינה
    סגור
  • מכוניות חשמליות
    יעקב 11/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה עם הקרינה מהבטרייה , ניבדק ונאמר שבמכוניות הברידיות יש קרינה אלקרו מגנטית שמזיקה בטווח ארוך ....על זה כבר לא מדברים ...?!
    סגור