רכב
הסוף לרכבים החשמליים בכבישים: המותגים הגדולים חוזרים לבנזין
יצרני רכב סינים שמזוהים עד כה עם טכנולוגיית הנעה חשמלית בלבד, מתחילים לחשוף כוונה להציג דגמים חדשים המשלבים מנועי בנזין לצד טכנולוגיות חשמליות, הסיבה לשינוי הכיוון טמונה לא רק בקשיים שיצרני הרכב הסינים נתקלים בהם בשווקים המערביים, אלא גם במציאות המקומית
בזמן שיצרני הרכב הסינים כבשו את שוק הרכב החשמלי בשנים האחרונות, עם עליית כוחות כמו BYD, NIO ואקספנג, נדמה כי כעת הם מבצעים "פניית פרסה" מפתיעה. יצרני רכב סינים שמזוהים עד כה עם טכנולוגיית הנעה חשמלית בלבד, מתחילים לחשוף כוונה להציג דגמים חדשים המשלבים מנועי בנזין לצד טכנולוגיות חשמליות, באמצעות רכבים היברידיים-נטענים (פלאג-אין).
שוק הרכב הסיני, שהיה במשך שנים ניהל את מהפכת הרכב החשמלי, מוצא עצמו כעת מתמודד עם קשיים בשווקים מערביים שמאכזבים בצורכיהם להמעבר לרכבים חשמליים בלבד. הסיבה לשינוי הכיוון טמונה לא רק בקשיים שיצרני הרכב הסינים נתקלים בהם בשווקים המערביים, אלא גם במציאות המקומית. מדינות כמו אירופה וארה"ב, שביקשו להוביל את המעבר לאנרגיה ירוקה, מתקשות לעודד אימוץ רחב של רכבים חשמליים.
המודעות והדרישה לרכב חשמלי לא תמיד תואמת את מציאות השוק, במיוחד כאשר מדובר במרחקים ארוכים, תשתיות טעינה לא מספיקות וחשש מהגבלת טווח הנסיעה. בנוסף, סין עצמה, למרות שוק הרכב החשמלי הגדול ביותר בעולם, חווה תחרות עזה בתחום, ומסבסוד הממשלה לרכבים חשמליים צפוי להצטמצם בשנים הקרובות.
אחת הדוגמאות המעניינות לשינוי זה מגיעה מיצרנית הרכב אקספנג, שמייצרת דגמים חשמליים מצליחים בשוק הישראלי. בשבועות האחרונים, החברה חשפה את מפת הדרכים שלה, וזו כוללת את השקת דגם היברידי, המשלב מנוע בנזין עם מנוע חשמלי. הדגם החדש יוכל לנסוע על סוללה בלבד לטווח של 430 קילומטרים, אך כאשר הסוללה תתרוקן, מנוע הבנזין ייכנס לפעולה ויתפקד כגנרטור שימשיך להניע את הרכב, ובכך יאפשר טווח נסיעה כולל של עד 1,400 קילומטרים.
יצרנים סינים נוספים, כמו זיקר (ZEEKR), מצהירים גם הם על תוכניות להציג דגמים "סופר-היברידיים". דגם חדש של זיקר 001, למשל, יכלול מנוע בנזין המשלב את טכנולוגיית החשמל במטרה להציע טווח נסיעה ארוך ויכולת טעינה מהירה. סוללת ה-Freevoy החדשה, המיוצרת על ידי CATL, מציעה טווח של 400 קילומטרים לפני שהמנוע הבנזין נכנס לפעולה, עם טעינה מהירה שיכולה להוסיף כ-280 קילומטרים תוך 10 דקות בלבד. זהו צעד נוסף בשוק הגלובלי שבו יצרני הרכב הסינים מתמודדים עם הצורך להציע פתרונות גמישים שמגיבים לדרישות השוק העולמי.
המעבר של יצרני הרכב הסינים לפלאג-אין-היבריד אינו מפתיע לאור המגבלות שהיו עד כה בשוק הרכב החשמלי, וכעת המהלך הזה מציב את יצרני הרכב הסינים במצב של גמישות טכנולוגית ותגובה לדרישות השוק. בישראל, לדוגמה, יש כבר נציגות למכוניות פלאג-אין-היבריד של יצרנים סינים כמו ג'אקו ו-NIO, שמציגות דגמים עם טווח חשמלי משמעותי. מעבר לכך, החברות הסיניות מבינות את היתרון של רכבים אלה לאור שינויים צפויים במסי קנייה על רכבים חשמליים, דבר שיכול להקנות יתרון תחרותי במכירה של רכבים עם טכנולוגיות משולבות.
עוד ב-
העתיד של שוק הרכב הסיני, לפחות בשנים הקרובות, עשוי להיות מגוון יותר ממה שניתן היה לחשוב בעבר. המעבר מרכב חשמלי טהור לרכב היברידי נטען לא רק שפותח פתח לגידול בשווקים מסורתיים, אלא גם נותן ליצרנים הסינים יתרון תחרותי בשוק העולמי, שמגיב לא רק לפתרונות אקולוגיים, אלא גם לנוחות ואפשרויות טווח נסיעה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(7):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.מילאו את הארץ באשפה סינית.חיים 11/2024/13הגב לתגובה זו0 1בתיאבון.סגור
-
צודק (ל"ת)אלי 11/2024/14הגב לתגובה זו0 0סגור
-
קנאיאבא 11/2024/14הגב לתגובה זו1 0אתה נוסע כנראה בטויוטה שגם ב100 אלף לא הייתי קונה... איכס ללא חווית נהיגהסגור
-
3.לא יעזורדן 11/2024/13הגב לתגובה זו3 0רק מנועים חשמליים,ההפך ככל שהסוללות יהיו יעלות יותר כך יעלמו מנועי הבנזיןסגור
-
2.שטויות במיץ! עברתי לחשמלי ואני מרוצה מאוד (ל"ת)יובל 11/2024/13הגב לתגובה זו5 0סגור
-
1.שימו לב זה לא רכב פלאגאין סטנדרטירון 11/2024/13הגב לתגובה זו1 0אילו מכוניות חשמליות לכל דבר עם מאריכי טווח . דבר שהוא הגיוני מאוד לרוב האנשים שביום יום מספיקה להם סוללה קטנה ופעם בתקופה יש להם נסיעה ארוכה . למה לשלם על סוללה עצומה שמאריך הטווח פותר את הבעיה ומונע את התלות בתחנות טעינהסגור
-
מכוניות חשמליותיעקב 11/2024/14הגב לתגובה זו1 0מה עם הקרינה מהבטרייה , ניבדק ונאמר שבמכוניות הברידיות יש קרינה אלקרו מגנטית שמזיקה בטווח ארוך ....על זה כבר לא מדברים ...?!סגור