השוק

ברקע הפלישה הרוסית: ענקית הנפט שוברת שיאי רווחים

מסתבר שהפליסה הרוסית לאוקראינה עשתה טוב לחברות הנפט הגדולות. ענקית הנפט הבריטית של (Shell) מדווחת על רווחי שיא בשנת 2022
מערכת ice | 
הנפט מזנק (צילום pixabay)
ענקית הנפט הבריטית של (Shell) רשמה את הרווח השנתי הגבוה ביותר אי פעם שלה. עליית מחירי הדלק המאובנים והביקוש הגדול מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה "עזרו" לענקית הנפט להגיע למספרי שיא.
של דיווחה על רווחים של 39.9 מיליארד דולר לשנת 2022 כולה. בכך היא שוברת את השיא משנת 2008 שעמד על 28.4 מיליארד דולר. בשנת 2021 רווחי החברה עמדו על כמחצית משנת 2022, 19.29 מיליארד דולר.

בחברה הודיעו על תוכנית רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 4 מיליארד דולר, שצפויה להסתיים עם פרסום תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2023 – כלומר בתחילת חודש מאי – והגדלת דיבידנד של 15% למניה ברבעון הרביעי.
"זו שנה ענקית עבור של ושנה ענקית להסתכל עליה אחורה גם כן", אמר מנכ"ל של, וואל סוואן, שנכנס לתפקיד ב-1 בינואר השנה, לסטיב סדג'וויק בראיון ל-CNBC. "אני מרגיש זכות להיכנס לתפקיד הזה בנקודה כה גדול בהיסטוריה של החברה. כשאנחנו מסתכלים קדימה, אני חושב שיש לנו הזדמנות ייחודית להיות מסוגלים להצליח כמנצחים במעבר האנרגיה".
התוצאות המרשימות מגיעות אחרי שגם חברות הנפט האמריקאיות, אקסון מוביל ושברון, הצליחו להשיג רווחי שיא.
היקף הרווחים יוצא הדופן של הענף חידש את הביקורת וערר קריאות להטלת מס רווח על חברות הנפט הגדולות. משל מסרו כי הם צפויים לספוג פגיעה של 2 מיליארד דולר בשלושת החודשים האחרונים של 2022 כתוצאה ממיסים חדשים באיחוד האירופי ובבריטניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה