רכב

ההשקעה החדשה של ענקית הנפט: דלק נקי למשאיות

ענקית הנפט ארמקו משקיעה בסטארט-אפ צעיר היוצר אמוניה למימן ויוכל לעזור להניע טרקטורים, משאיות ואפילו ספינות באנרגיה ירוקה הרבה יותר
מערכת ice | 
משאית TORC (צילום יחצ C2A)
במרוץ למציאת דלקים נקיים יותר, ענף התחבורה הכבדה נמצא מאחור מכיוון שאין בסוללות מספיק כוח להנעת משאיות וספינות. טכנולוגיה חדשה וחברות חדשות עובדות על הפיכת אמוניה למימן כדי להניע טרקטורים, משאיות ואפילו ספינות.
תעשיית ההובלות הכבדות לבדה מהווה כמעט רבע מכל פליטות גזי החממה מתחבורה. הפליטות מהספינות עלו בכמעט 10% מ-2012 עד 2018, על פי הארגון הימי הבינלאומי. ספינות משחררות כמעט מיליארד טונות של פחמן דו חמצני מדי שנה, שזה בערך שווה לתפוקות הפחמן השנתיות של טקסס וקליפורניה יחדיו.

חברות כמו Man Energy Solutions, Wartsila, ו- Amogy, עובדות על חלופות מבוססות אמוניה. "הטכנולוגיה הקניינית שלנו מאפשרת להביא המרה יעילה ואפקטיבית של אמוניה למימן, כך שתוכל להשתמש בתהליך הזה כדי לייצר מימן, ולאחר מכן להשתמש במימן המיוצר כדי להפעיל את הרכב", הסביר מייסד שותף, המנכ"ל Seonghoon Wo.
הטכנולוגיה מאפשרת פירוק של אמוניה למימן, הנשלחת לתא הדלק כדי להניע את הרכב. צפיפות האנרגיה של אמוניה נוזלית גדולה על פי שלושה בערך ממימן דחוס.
Amogy בדיוק בדקה את הטכנולוגיה שלה על משאית למחצה, וכבר גרמה לה לעבוד על טרקטורים של ג'ון דיר ואפילו על מזל"ט. השלב הבא יהיה בדיקה על ספינה גוררת.
"אנחנו שותפים רבות עם בעלי עניין בתעשייה בספנות וייצור כבד בתעשיות כבדות. שיתוף הפעולה הוא המפתח להגדלת הטכנולוגיה החדשה כמו שלנו, להרחיב אותה באמת וגם לחדור לשוק", אמר וו.
אחת המשקיעות של Amogy היא Saudi Aramco, יצרנית הנפט הגדולה בעולם, הרואה באמוניה חלק מהעתיד שלה. "זה באמת פותח שווקים חדשים למימן באמצעות וקטור פחמן נמוך של אמוניה, שאנחנו מהמרים עליו כדרך חיובית להובלת מימן", אמר אחמד אל-ח'וטיאר, סמנכ"ל הטכנולוגיה ב-Saudi Aramco.
"זה הולך להיות שוק צומח בעולם מוגבל בפחמן. מוצרים כאלה יהיו בעלי ערך רב יותר, והשוק עבור זה והביקוש הולכים לעלות, אז אנחנו רואים את זה כחיובי מאוד מנקודת המבט של בעלי המניות שלנו", הוסיף אל-ח'וטיאר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה