השוק

שיכון ובינוי מכרה מניות של החברה הבת ב-100 מיליון שקל

במטרה לשפר את הנזילות מכרה שיכון ובינוי 3.5% מניות של חברת שיכון ובינוי אנרגיה. בעקבות המכירה תרד אחזקתה בחברה הבת ל-76%
מערכת ice | 
נתי סיידוף (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
חברת שיכון ובינוי מממשת נכסים במטרה לשפר את הנזילות ולהקטין את החוב הפיננסי, ומכרה כ-3.5% מניות של החברה הבת שיכון ובינוי אנרגיה (שו"ב אנרגיה), בסכום של כ-100 מיליון שקל. 
מניית שיכון ובינוי שבשליטת נתי סיידוף ובניהולו של תמיר כהן, איבדה השנה כמעט מחצית מערכה והחברה נסחרת לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. החברה הבת הונפקה בבורסה בתל-אביב באוגוסט לפי שווי של 2.2 מיליארד שקל. מאז ועד חודש ספטמבר עלתה ב-25%, אך היא נסחרת בשווי זהה להנפקה.
עסקת המכירה נעשתה באמצעות ברק קפיטל חיתום, בניהול צביקה מנס. בעקבות המכירה תרד אחזקת החברה בשיכון ובינוי אנרגיה ל-76%. המכירה נעשתה בהתאם להסדרה ההדרגתית של החסימה בעקבות הנפקתה של שיכון ובינוי אנרגיה.
ביום חמישי האחרון, גייסה שיכון ובינוי המתמודדת עם חוב של 12 מיליארד שקל, סך של 290 מיליון שקל - וזאת למרות הערת המנפיק שהוצמדה לחברה ולמרות הירידות החדות במניה. ההנפקה בוצעה באמצעות הנפקת זכויות במחיר של 10.25 שקל למניה, מחיר הגבוה בכ-6.5% ממחיר המניה בבורסה.
שיכון ובינוי מתעתדת להוסיף שותפים לחברות הזכיין שזכו במכרזי משרד הביטחון להעברת בסיסי צה"ל לרמלה ולנגב. כן מקווים בחברה למכור את חלקה בחברת בלורידג', המחזיקה בכביש האגרה המהיר שמחבר את העיר יוסטון שבטקסס לעיר פריפורט, בעלות של למעלה ממיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה