השוק

למרות הירידות: שיכון בינוי השלימה גיוס של 290 מיליון שקל

ההנפקה בוצעה בדרך של הנפקת זכויות ובסיומו של יום גייסה החברה את הכסף במחיר של 10.25 שקל למניה, מחיר הגבוה בכ-6.5% ממחיר המניה בבורסה; הירידות במניה מתמתנות
ניצן כהן | 
נתי סיידוף (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
למרות הערת המנפיק שהוצמדה היום לחברה ולמרות הירידות החדות במניה, השלימה שיכון ובינוי הנפקת זכויות שתכניס לקופתה כ-290 מיליון שקל. ההנפקה בוצעה כאמור באמצעות הנפקת זכויות במחיר של10.25 שקל למניה, מחיר  הגבוה בכ-6.5% ממחיר המניה בבורסה. בעקבות השלמת ההנפקה הירידות במניה מתמתנות מעט והיא נסחרת כעת במחיר 9.629 שקל.
נזכיר כי הבוקר במהלך ההנפקה הוצמדה לחברה הערת מנפיק שמשמעותה סוג של אזהרה לגבי רמת המינוף הגבוהה של החברה. בעקבות פרסום ההערה החלה המניה לאבד גובה ובשעות השיא אף איבדה יותר מ-10% מערכה. כך או אחרת ולמרות החשש כי הזכויות לא תמומשנה למניות הרי שהחברה הצליחה באדיבות בעל השליטה בה, נתי סיידוף שהזרים לא מעט כסף להשלים את ההנפקה.
נזכיר כי נכון לתום הרבעון השלישי של השנה מסתכם המאזן של שיכון ובינוי בכ-24 מיליארד שקל בעוד הונה העצמי נמוך מ-4 מיליארד שקל כך שהוא מהווה פחות מ-10% מהמאזן. לחברה יש התחייבויות שוטפות של כמעט 10 מיליארד שקל כשבשנה הקרובה היא צריכה לפרוע למחזיקי האג"ח שלה כמעט 1.2 מיליארד שקל.
מניית שיכון ובינוי איבדה השנה כמעט מחצית מערכה והחברה נסחרת לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל, כלומר במכפיל של 1.21 על ההון ומכפיל 40.6 על הרווח הנקי. חוץ מנתי סיידוף מחזיקים עמיתי קופות הגמל של מנורה בכ-8% מהחברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה