השוק

לאחר שנשברה ההתנגדות: הדולר נסחר ביציבות מעל 3.5 שקל

במסחר במט"ח נסחר הדולר ביציבות ברמה של 3.515 שקל לאחר ששבר אתמול את הרמת הפסיכולוגית שנמצאת ב-3.5 שקל; בחודש האחרון התחזק הדולר בכמעט 10 אגורות
ניצן כהן |  1
דולרים (צילום pexels)
יום אחרי שנשברה רמת ההתנגדות הפסיכולוגית ב-3.5 שקל, נסחר היום הדולר ביציבות ברמה של 3.514 שקל. בחדרי העסקאות של הבנקיטם הגדולים אומרים היום ששבירת רמת ההתנגדות הפסיכולוגית ב-3.5 שקל, מסמנת כיוון להתחזקות של הדולר בתקופה הקרובה.
אם כן, אתמול שבר הדולר במהלך המסחר במט"ח את רמת ההתנגדות הפסיכולוגית שהייתה ב-3.5 שקל. התהליך הזה קורה ממספר סיבות שהמרכזית שבהם היא חוסר הוודאות הפוליטית בישראל והדרך שהולכת אליה הממשלה החדשה שנתפסת כצנינים בעיני חברות דירוג האשראי והמשקיעים הגדולים.

כאמור הדולר התחזק בחודש החולף בכמעט 10 אגורות וזה הרבה. חוסר הוודאות הפוליטית והפרסומים בקרב הכתבים הפוליטיטים מעלה חשש בקרב המשקיעים הזרים הגדולים כי קרנות השקעה גדולות (כמו קרן העושר של נורווגיה) יצמצמו את הפעילות שלהם בישראל, ימירו את השקלים לדולרים ומכאן ילחצו מעלה את הדולר.
החשש השני הוא מפני מצב בו ההסכמים הקואליציוניים יכבידו על תקציב המדינה ללא הצדקה בדרך של רפורמות וכן הלאה. התהליך הזה ייצר לחצים אינפלציוניים ומכאן הדרך של המשקיעים הזרים ליציאה מישראל ואלצמצום הפעילות שלהם כאן קצרה ומביאה ללחצי ביקוש לדולרים.
הסיבה השלישית שפועל באותו הכיוון היא העובדה שנרשמות ירידות שערים בוול סטריט והמשקיעים המוסדיים בישראל ממשיכים לספוק כסף מידי חודש. התהליך הזה גורם למוסדיים הישראלים להוציא כסף לוול סטריט כדי לשמור על האלוקציות והמקלות בתיק שלהם, על פי מדיניות ההשקעה שלהם.
שבצד ההיצע מי שפועל הכי חזק כעת בשווקים אלה הן שותפויות הגז ובעיקר ניומד אנרג'י שממשיכה ליצא גז בכמויות נאות ומזרימה דולרים לשיראל שפועלים בצד ההיצע.
באשר לבנק ישראל והיכולת שלו לפעול בצד ההיצע של דולרים, אומרים בחדרי העסקאות של הבנקים הגדולים, כי מעולם בנק ישראל לא מכר דולרים כדי למתן את התחזקות הדולר ולכן לא סביר שיעשה  את זה כעת בטח שהפוליטיקה מסמנת עלייה משמעותית בסיכון של הכלכלה הישראלית ומכאן, הם גוזרים, הערכה כי בתקופה הקרובה הדולר ימישך להתחזק בישראל או לפחות ייסחר בתנודתיות בכיוון אחד.
ויקטור בהר מנהל המחלקה הכלכלית בבנק הפועלים אמר בתחילת השבוע כי הפיחות משקף את המתאם הגבוה של שער החליפין עם מדדי המניות בעולם. באוקטובר המוסדיים רכשו מט"ח בהיקף של 2.9 מיליארד דולר, זאת למרות שהשווקים אופיינו בעליות מחירים. עלייה זו נבעה מהחלטה להגדיל את החשיפה למט"ח לשיעור של 14.9% מסך הנכסים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פגיעה רצינית בכלכלת העולם (ל"ת)
    אשל 01/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור