השוק

ליברמן: "חברות דירוג האשראי מודאגות מההסכמים הקואליציוניים"

שר האוצר היוצא, אביגדור ליברמן אמר היום כי עלות ההסכמים הקואליציוניים עם יהדות התורה עומדת על כ-20 מיליארד שקל; ליברמן אמר כי הוא מודאג מהורדת דירוג האשראי של ישראל; "המדרגים בודקים כל דבר והן מודאגים ממה שקורה כאן"
ניצן כהן |  1
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
שר האוצר היוצא, אביגדור ליברמן, אמר היום כי עלות ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה עומד על כ-20 מיליארד שקל. ליברמן אמר כי הוא מודאג מדירוג האשראי של ישראל מאחר והמדרגים בודקים כל פיפס בכלכלה הישראלית והם מודאגים ממה שקורה כאן.
ליברמן הזהיר מפני קרובת תכנית המטרו שאמורה הייתה להיות הפתרון להסעת המונים בעידן המודרני בישראל ולהיות חלק מהפתרון לפקקים ואובדן הפיריון של הכלכלה הישראלית בגלל המצב התחבורתי. "זהו, המטרו מת. הם לא יוכלו לשקם את זה" אמר ליברמן.

כרגע יש לציין מוכר רק ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה ויש בו סעיפים שיש להם עלות תקציבית אך הם מנוסחים באופן מעורפל שמקשה על הניתוח שלהם. "לא כולם מפנימים את ההשלכות של הסעיפים האלה. הם מנוסחים באופן מעורפל אבל כשמסתכלים על התמונה, היא מטרידה". אמר ליברמן.
להסכמים עם יהדות התורה יש להוסיף את ההסכמים עם ש"ס בעלות לא מבוטלת של כמה מיליארד שקלים ועם סמוטריץ', בן-גביר וכן הלאה לכל אלה יש השפעה מהותית על הכלכלה הישראלית והם לא פורסמו - עדיין.
לשאלה מי עשה את הניתוח של עלות ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה, אמר ליברמן כי הגורמים המקצועיים שעובדים איתו. אמר ולא הוסיף מהטעמים הברורים.
ליברמן ציין כי עלות הגדלת התקצוב למוסדות החינוך החרדים שאינן מלמדים לימודי ליבה תסתכם בכ-6 מיליארד שקל. עלות הגדלת הקצבאות לאברכים תגיל את ההוצאה התקציבית בעוד 620 מיליון שקל לזה יש להוסיף את עלות מאות המפקחים על החינוך החרדי שיתחילו לקבל שכר מהמדינה בעלות של 400 אלף שקל למפקח כשמדובר על כמה מאות מפקחים שיתווספו לרשימת מקבלי השכר מהמדינה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחח
    dd 12/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המריצה בחניה
    סגור