השוק

שיכון בינוי השלימה גיוס אג"ח ענקי של כ-1.8 מיליארד דולר

הגיוס התבצע באמצעות חברה בת שאמורה להקים פרויקט משמעותי בפנסילבניה; הגיוס ישמש למימון הפרויקט כשההון העצמי שתעמיד החברה יעמוד על 200 מיליון דולר; הפרויקט הוא אחד המשמעותיים לחברה ישראלית
ניצן כהן |  1
נתי סיידוף (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
חברת שיכון ובינוי השלימה הלילה גיוס משמעותי של כ-1.8 מיליארד דולר באמצעות הנפקת אג"ח בארה"ב. ההנפקה אמורה לשמש למימון פרויקט משמעותי בפנסילבניה והאג"ח שהונפקו יהיו נון ריקורס, כלומר ללא ערבות של שיכון ובינוי עצמה.
אם כן, לאחר השלמת ההנפקה השלימה למעשה שיכון ובינוי את הסגירה הפיננסית להקמת 9 גשרים בפנסילבניה. צריך לציין שמדובר באחד הפרויקטים התשתיתיים הגדולים ביותר בו לוקחת חלק חברה ישראלית.

את ההון העצמי שתעמיד החברה ועומד על 200 מיליון דולר היא תגייס באמצעות מימון בנקאי ששיכון ובינוי תעמיד את הערבויות המתאימות לצורך השלמתו.
נסביר כי הפרויקט יוקם באמצעות חברה בת ייעודית לפרויקט כששיכון ובינוי מחזיקה בכ-40% מהחברה הייעודית. הגשרים יופעלו באמצעות זיכויון למשך 35 שנים כשפנילבניה תשלם בעבור הפרויקט 140 מיליון דולר מידי שנה ללא קשר לתעבורה שתעבור על הגשרים הללו.
בשיכון ובינוי אומרים היום שהשלמת הסגירה הפיננסית היא השלב האחרון לפני התחלת העבודות על בניית הגשרים עצמם וזה משמעותי לחברה.
מניית שיכון ובינוי שבשליטת איש העסקים נתי סיידוף איבדה במהלך השנה כמנעט 43% והיא אחת החברות שסובלות מעליית הריבית וההתפרצות האינפלציונית. לחברה יש כיום חוב לבעלי האגכ"ח בהיקף כספי של כמעט 6 מיליארד שקל ששני שליש ממנו הוא צמוד מדד. 
שיכון ובינוי צריכה לפרוע בשנתיים הקרובות חוב בהיקף של כ-2 מיליארד שקל כשכ-1.2 מיליארד שקל יפרעו בשנת 2023 ו-800 מיליון שקל יפרעו ב-2024.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברה בחובות כבדים לוקחת עוד חובות כבדים . תענוג. (ל"ת)
    התנהלות מופקרת 12/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור