השוק

קרנות הנאמנות: הציבור הסתער בנובמבר על הקרנות הכספיות

מניתוח שעשו בבית ההשקעות מיטב עולה כי בחודש נובמבר פדה הציבור מהקרנות המסורתיות כ-3 מיליארד שקל אולם הסתער על הקרנות הכספיות והפקיד שם כ-6 מיליארד שקל כך שהתעשייה כולה ספגה בנובמבר כ-3 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
הציבור נוהר לפקדונות השקליים וכחלופה הוא חפש תשואה עודפת להן ומוצא אותה בקרנות הכספיות. מניתוח שעשו בבית ההשקעות מיטב עולה כי בחודש נובמבר פדה הציבור כ-3 מיליארד שקל מקרנות המסורתיות והפקיד כ-6 מיליארד שקל לקרנות הכספיות.
סך נכסי התעשייה כולה עלה בחודש נובמבר בכ-3.7 מיליארד שקל, שמהווים עלייה של כ-1% מכ-371 מיליארד שקל לכ-374.7 מיליארד שקל. עלייה שנבעה מתשואה חיובית של התעשייה בשיעור של כ-0.2%, וגיוס של כ-3.1 מיליארד שקל.

עוד עולה מהניתוח של מיטב כי בתעשייה האקטיבית המסורתית, נרשם פדיון של כ-2.9 מיליארד שקל (כ- 50% ממנו בקרנות אג"ח כללי), סכום דומה לסכום הפדיון בחודש אוקטובר. בתעשייה הפסיבית, גם החודש, נרשם פדיון קטן של כ-180 מיליון שקל. הפדיון הגיע באופן שווה מן הקרנות המחקות ומקרנות הסל.
הגיוסים העיקריים הגיעו גם החודש מקטגוריית הקרנות הכספיות, שרשמו גיוס גדול נוסף, בסכום של כ-6.2 מיליארד שקל. מאז תחילת השנה הקרנות הכספיות גייסו סכום גדול של כ-26 מיליארד שקל ונתח השוק שלהן בתעשייה כמעט שילש את עצמו מכ-4.1% בתחילת השנה לכ-11.5% כיום. 
הקטגוריות המגייסות היחידות בתעשייה האקטיבית המסורתית, היו קטגורית אגד קרנות וממונפות ואסטרטגיות שגייסו סכומים של כ-80 מיליון ש"ח וכ-60 מיליון ₪ בהתאמה.
קטגוריית אג"ח כללי, הקטגוריה הגדולה ביותר בנכסיה בהפרש ניכר משאר קטגוריות ההשקעה, סיימה את החודש עם הפדיון הגדול ביותר, בסכום הדומה לסכום בחודש הקודם, של כ-1.5 מיליארד ₪.
מגמת הפדיונות בקטגוריית אג"ח מדינה התעצמה, כשהחודש פדתה הקטגוריה סכום של כ-720 מיליון ₪.
גם קטגוריית חברות והמרה ממשיכה לפדות זה החודש השלישי ברציפות, כשהחודש פדתה סכום של כ-370 מיליון ₪.
קטגוריית מניות בארץ ואג"ח בחו"ל רשמו פדיונות בסכומים דומים לחודש הקודם, בסכומים של כ-190 מיליון ₪ וכ-90 מיליון ₪ בהתאמה.
קטגוריית הקרנות הגמישות פדתה החודש סכום של כ-100 מיליון ₪.
הקרנות הכספיות     
הקרנות הכספיות גייסו גם החודש סכום גבוה מאוד של כ-6.2 מיליארד ₪. הקרנות הכספיות השקליות גייסו כ-6 מיליארד ₪ והקרנות הכספיות הדולריות גייסו כ-0.2 מיליארד ₪. הגיוס הגדול לכספיות השקליות נובע מהעלאת הריבית, מהיותן כתובת לחנייה לכספים שיצאו מהקרנות המסורתיות, ומיתרון המיסוי הניכר שיש להן מול השקעה בפיקדונות שקליים בפרק זמן זה של אינפלציה, וזאת בנוסף ליתרון הנזילות שלהן. מאז תחילת השנה הקרנות הכספיות גייסו סכום גדול של כ-26 מיליארד ₪ ונתח השוק שלהן נסק מכ-4.1% לכ-11.5%. נתח השוק שלהן מתוך תעשיית הקרנות האקטיביות בלבד (בקרנות הפסיביות אין קרנות כספיות) עומד על כ-20%. עם זאת, סך נכסיהן (כ-43 מיליארד ₪) נמוך עדיין בכ-30% מסך נכסיהן כשהיו בשיא.
התעשייה הפסיבית –  חודש נובמבר בתעשייה הפסיבית התאפיין במגמה שלילית מתונה, עם פדיון כולל של כ-180 מיליון שקל, כשהפדיון הגיע באופן שווה מן הקרנות המחקות ומקרנות הסל. קטגוריית מניות בארץ, שסיימה את החודש הקודם כמגייסת המשמעותית היחידה בתעשייה הפסיבית, בסכום של כ-410 מיליון שקל, סיימה את חודש נובמבר כפודה הגדולה ביותר, כשפדתה סכום של כ-340 מיליון שקל.
קטגוריית מניות בחו"ל, המגייסת המשמעותית היחידה בתעשייה הפסיבית, גייסה החודש סכום של כ-370 מיליון שקל, קרנות הסל תרמו כ-250 מיליון שקל לגיוס, והקרנות המחקות הוסיפו כ-120 מיליון שקל.
קטגוריית ממונפות ואסטרטגיות בתעשייה הפסיבית, הפועלת תחת קרנות סל בלבד, גייסה החודש סכום כ-50 מיליון שקל. קטגוריית אג"ח בחו"ל רשמה גיוס קטן של כ-30 מיליון שקל. קטגוריית חברות והמרה, שסיימה את החודש הקודם כפודה הגדולה ביותר בתעשייה הפסיבית, כשפדתה סכום של כ-420 מיליון שקל, פדתה החודש סכום קטן משמעותית של כ-160 מיליון שקל, פדיון שהגיע ברובו מן הקרנות המחקות שפדו כ-130 מיליון שקל, בעוד שקרנות הסל פדו כ-30 מיליון שקל. קטגוריית אג"ח מדינה פדתה סכום של כ-80 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה