השוק

יוחננוף חנכה חנויות חדשות: זה גלגל ההצלה מול המתחרים?

חברת יוחננוף מדווחת על תוצאות הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של שנת 2022, ומציגה דו"ח יציב ביחס לתקופה המקבילה, ומעט יותר טוב משל המתחרות
מערכת ice |  1
איתן יוחננוף (צילום גבע טלמור)
ההכנסות המדווחות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-963.1 מיליון שקל – עלייה של כ-4.1% לעומת הכנסות של כ-925.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול ברבעון נובע בעיקרו ממכירות בחנויות חדשות שנפתחו החל מהרבעון השלישי של שנת 2021 בסך של כ-22 מיליון שקל, מגידול במכירות בחנויות זהות בסך של כ-17 מיליון שקל וכן ממכירות זול סטוק, אשר אוחדה לראשונה באפריל 2021 בסך של כ-5 מיליון שקל, בקיזוז קיטון הנובע מהגדלת עסקאות בהסדרי קונסיגנציה.
המכירות בחנויות הזהות עלו בכ-2.1% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הגולמי הסתכם ברבעון השלישי בכ-265.3 מיליון שקל לעומת כ-250.5 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ-5.9%. 
הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות הסתכם בכ-67.2 מיליון שקל לעומת כ-68.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה מוסברת בגידול בהוצאות תפעול, בין היתר, בגין חנויות מכר חדשות, מעליה בהוצאות פחת והפחתות, בין היתר כתוצאה מגידול בהוצאות שכר דירה הצמודות למדד המחירים לצרכן והתייקרות תעריפי החשמל והדלק.
ה-EBITDA ברבעון השלישי הסתכם בכ-110.4 מיליון שקל לעומת כ-107.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח לתקופה בנטרול שערוך ההשקעה ב-A2Z (נטו ממס) הסתכם בכ-36 מיליון שקל  לעומת כ-41 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח לתקופה ברבעון השלישי הסתכם בכ-32.9 מיליון שקל לעומת כ-29.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
ברבעון השלישי רשמה החברה הפסד מנכסים פיננסיים בגין שערוך ההשקעה בסך כ-4.1 מיליון שקל (כ-3.1 מיליון שקל נטו ממס) בדוח רווח והפסד וכ-5.3 מיליון שקל נטו ממס ברווח כולל אחר.
יוחננוף רואה בהשקעה ב-A2Z השקעה אסטרטגית וכחלק משילוב העגלות החכמות בפעילות הרשת עד סוף שנת 2022.
יתרת המזומן נטו ליום 30 בספטמבר 2022 הסתכמה בכ-340 מיליון שקל. ההון העצמי עמד על כ-1.31 מיליארד שקל, המהווה כ-34.4% מסך המאזן.
תוצאות תשעת החודשים הראשונים של 2022
ההכנסות המדווחות  הסתכמו בכ-2.8 מיליארד שקל לעומת כ-2.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה– עלייה של כ-8.5%.  הגידול בתקופה נובע ממכירות בחנויות חדשות שנפתחו בסך של כ-241 מיליון שקל, מקיטון במכירות חנויות זהות בסך של כ-48 מיליון שקל, וכן ממכירות זול סטוק, אשר אוחדה לראשונה מאפריל 2021 (ולפיכך תוצאות רבעון ראשון 2021 אינן נכללות במספרי ההשוואה ביחס לשלושה רבעונים בשנת 2022) בסך של כ-44 מיליון שקל, בקיזוז גידול בהסדרי קונסיגנציה.
המכירות בחנויות הזהות1 ירדו בכ-1.8% לעומת התקופה המקבילה. הרווח הגולמי הסתכם בכ-767.4 מיליון שקל לעומת כ-694.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה – עלייה של כ-10.5%. 
הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות הסתכם בכ-198.5 מיליון שקל לעומת כ-211.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה. עיקר הקיטון נובע מהוצאות תפעול, בין היתר, בגין חנויות מכר חדשות, מעליה בהוצאות פחת והפחתות, בין היתר כתוצאה מגידול בהוצאות שכר דירה הצמודות למדד המחירים לצרכן, התייקרות תעריפי החשמל והדלק, וכן מגידול הוצאות המכירה, השיווק וההנהלה בשל איחוד זול סטוק.
ה-EBITDA הסתכם בכ-326.7 מיליון שקל לעומת כ-314.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה – עלייה של כ-3.9%. הרווח לתקופה הסתכם בכ-93.6 מיליון שקל לעומת כ-151.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
הרווח לתקופה בנטרול שערוך ההשקעה ב-A2Z (נטו ממס) הסתכם בכ-122.2 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה לעומת כ-128.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
בתשעת החודשים רשמה החברה הפסד מנכסים פיננסיים בגין שערוך ההשקעה בסך כ-37.2 מיליון שקל (כ-28.6 מיליון שקל נטו ממס) בדוח רווח והפסד וכ-38.6 מיליון שקל נטו ממס ברווח כולל אחר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אנחנו מבצעים קניות רק ברשת יוחננוב
    דודי 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מן הטעם הפשוט,המחיר ,נוחות הקניה,ונקיון הסניף
    סגור