השוק

בדרך למחסור בתבלין הפופולרי? "נזק של 40 מיליארד דולר"

השיטפונות הקשים שעברה פקיסטן הכו את שוק החקלאות החשוב כל כך לכלכלת המדינה. מגדלי הצ'ילי אובדי עצות ומקווים לתכנית שתחלץ אותם מהמשבר
מערכת ice |  1
צ'ילי (צילום סופי גורדון פלאש90)
ליד קונרי, עיירה בדרום פקיסטן הידועה כבירת הצ'ילי של אסיה, חוואי בן 40, לימן ראג', מרשרש בין צמחים יבשים ומחפש אחר כל אחד מעלי התבלין האדום הבוהק ביבול ההרוס ברובו שאולי שרד.
"הגידולים שלי סבלו מאוד מהחום ואז התחילו הגשמים, ומזג האוויר השתנה לחלוטין. עכשיו, בגלל הגשמים העזים, סבלנו מהפסדים כבדים בגידולים שלנו, וזה מה שקרה לצ'ילי", אמר והרים צמחים מיובשים ורקובים. "כל הצ'ילי נרקבו."
שיטפונות שזרעו הרס ברחבי פקיסטן באוגוסט וספטמבר, על רקע מספר שנים של טמפרטורות גבוהות, הותירו את חקלאי הצ'ילי נאבקים. במדינה התלויה במידה רבה בחקלאות, תנאי האקלים הקיצוניים יותר פוגעים קשות בכלכלות הכפריות, אומרים חקלאים ומומחים, מה שמדגיש את הפגיעות של חלקי אוכלוסיית דרום אסיה לדפוסי מזג אוויר משתנים.
גורמים רשמיים כבר העריכו את הנזק מהישטפונות ביותר מ-40 מיליארד דולר.
פקיסטן מדורגת במקום הרביעי בעולם לייצור צ'ילי, עם 150,000 דונם (60,700 הקטרים) של חוות המייצרות 143,000 טון בשנה. החקלאות מהווה את עמוד השדרה של כלכלת פקיסטן, ומותירה אותה פגיעה לשינויי אקלים.

לפני השיטפונות, הטמפרטורות החמות הקשו על גידול צ'ילי, שזקוק לתנאים מתונים יותר. "כשהייתי ילד... החום מעולם לא היה כל כך עז. פעם היה לנו יבול בשפע, עכשיו זה נעשה כל כך חם, והגשמים כל כך מועטים שהתשואות שלנו פחתו", אמר ראג'.
עטאוללה חאן, מנהל המכון לחקר האזור הצחיח במועצת המחקר החקלאי של פקיסטן, אמר כי גלי החום בשלוש השנים האחרונות השפיעו על הצמיחה של גידולי צ'ילי באזור, וגרמו למחלות שמסלסלות את העלים שלהם ומעכבות את צמיחתם.
עכשיו השיטפונות מציבים סט חדש לגמרי של אתגרים: "כיצד נתגבר על אתגרי האקלים?" הוא אמר. "התכנון צריך להיעשות בקנה מידה גדול מאוד. יש להחיות ארבעה נתיבי מים שבעבר הובילו מים [עודפים] לאוקיינוס. בשביל זה נצטרך לקבל כמה החלטות מאוד קשות...אבל אין לנו ברירה אחרת".
חקלאים רבים אומרים שהם כבר עמדו בפני החלטות קשות. בזמן שהשיטפון הציף את החווה שלו לפני כמה חודשים, החקלאי פייסל גיל מהעיירה קונרי החליט להקריב את גידולי הכותנה שלו כדי לנסות להציל צ'ילי.
"בנינו סוללות סביב שדות כותנה והתקנו משאבות, וחפרנו תעלות ביבול הצ'ילי כדי לצבור מים ולשאוב אותם אל שדות גידולי הכותנה, שכן שני הגידולים נטועים זה לצד זה", אמר גיל. השמדת הכותנה שלו אפשרה לו לחסוך רק 30 אחוז מיבול הצ'ילי שלו, אמר, אבל זה היה יותר טוב מכלום.
בשוק הצ'ילי הסיטונאי ההומה של קונרי מורגשת גם ההשפעה. למרות שתילים של צ'ילי אדום בוהק הפזורים בשוק, הסוחרים אמרו שיש ירידה עצומה ביחס לשנים קודמות. "בשנה שעברה, בזמן הזה, היו בעבר כ-8,000 עד 10,000 שקיות צ'ילי בשוק", אמר הסוחר ראג'ה דאים. "השנה, עכשיו אתה יכול לראות שיש כאן בקושי 2,000, וזה היום הראשון של השבוע. מחר ומחרתיים, זה יהיה אפילו פחות", אמר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין
    שמ 11/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעיה.תלכו לבסיסים הצבאיים בהם חבויות פצצות האטום שמנהיגיכם ייצרו במקום לעשות למענכם,ועודדו שנאת ישראל ותמיכה במוסלמים מחבלים כמו בין לאדן שחי ביניכם 11 שנים בידיעת השלטונות שלכם.תמכרו את הפצצות לכל המרבה במחיר ואולי ישאר משהוכ בשבילכם.(פאקי)פאקיסטאן,בנגלדש,עליבות ברמה תחתית.
    סגור