תקשורת ומדיה

המדינה מתחננת לעזרה בינלאומית: אזורים שלמים הפכו ל"אוקיאנוס קטן"

שלטונות פקיסטן מנסים למנוע קורבנות נוספים בעודה בעיצומו של אחד מאסונות האקלים הקשים ביותר שלה. יותר מ-3.1 מיליון בני אדם נעקרו מבתיהם מאז יוני בגלל השיטפונות, המאיימים לכסות עד שליש מהמדינה עד סוף עונת המונסון
מערכת ice | 
שיטפונות בפקיסטן
פקיסטן מתחננת לעזרה בינלאומית מכיוון שחלקים במדינה "דומים לאוקיאנוס קטן" בעקבות נזקי השיטפונות האחרונים. שרת שינויי האקלים במדינה, שרי רהמן, אמרה אתמול (ראשון) שהגשם חסר התקדים יצר בפקיסטן "קטסטרופה אקלימית" עם מי שיטפונות שמטביעים בתים, הורסים אדמות חקלאיות ועקורים מיליוני אנשים: "היינו צריכים לפרוס את הצי בפעם הראשונה כדי לפעול בהודו-פקיסטן, כי חלק גדול מהאזור דומה לאוקיינוס ​​קטן", אמרה השרה לשדרן הגרמני דויטשה וולה.
היום (שני), מניין ההרוגים הגיע ל-1,061 מאז אמצע יוני, לפי הסוכנות הלאומית לניהול אסונות (NDMA), שכן הגשם הבלתי פוסק העלה חשש להרוגים נוספים: "עד שזה ייגמר, בהחלט יכול להיות שרבע או שליש מפקיסטן יהיו מתחת למים", אמרה רהמן לרשת הטורקית TRT World ביום חמישי. תמונות לוויין חדשות מבית Maxar Technologies חשפו היום את היקף האסון - בתים ושדות שקועים לחלוטין לאורך נהר האינדוס, כמו גם הערים ראג'אנפור ורוג'אן בפנג'אב, המחוז המאוכלס ביותר בפקיסטן.
סרטון שפורסם על ידי צבא פקיסטן הראה כוחות מבצעים חילוץ רב-סיכונים במסוק של אנשים שנתקעו במי שיטפונות - כולל ילד אחד שהיה לכוד על סלעים באמצע נהר גועש במחוז ח'יבר פאחטונקווה שבצפון-מערב המדינה. שיטפונות פתאומיים הרסו יותר מ-3,000 קילומטרים (1,864 מייל) של כבישים, 130 גשרים ו-495,000 בתים ניזוקו, על פי דו"ח המצב האחרון של NDMA, מה שמקשה עוד יותר על הגישה לאזורים מוצפים. יותר מ-3.1 מיליון בני אדם נעקרו מבתיהם בגלל מי השיטפון "דמוי הים" שגרמו נזק ליותר מחצי מיליון בתים במספר מחוזות ברחבי המדינה, על פי הצהרות מסופ"ש של אגודות הצלב האדום והסהר האדום.
ראש ממשלת פקיסטן, שהבז שריף, הצטרף למאמצי הסיוע במהלך סוף השבוע, והוריד אספקה ​​ממסוק באזורים שקשה להגיע אליהם בסירה או ביבשה, לפי סרטונים ממשרדו. "ביקור באזורים שנפגעו בהצפות ומפגש עם אנשים. גודל הפורענות גדול מההערכה", אמר שריף בציוץ ביום שבת. "הזמנים דורשים מאיתנו להתאחד כאומה אחת לתמוך בעמנו המתמודד עם האסון הזה. הבה נתעלה מעל המחלוקות בינינו ונעמוד לצד העם שלנו הזקוק לנו היום".
לאחר שנפגש עם שגרירים ודיפלומטים באיסלמבאד ביום שישי, הוא קרא לעזרה מהקהילה הבינלאומית. שר החוץ בילאוואל בוטו-זרדרי אמר אתמול שעונת המונסון השנה הייתה הרסנית לחלוטין: "לא ראיתי מעולם הרס או נזק בקנה מידה כזה," אמר בוטו-זרדרי. "אני מתקשה מאוד לתאר זאת במילים. הביטויים שאנו רגילים אליהם, בין אם זה גשמי מונסון או שיטפונות, לא ממש מטמיעים את ההרס והאסון המתמשכים שאנו עדים להם עדיין".
פיטר אופהוף, הנציג הראשי של IFRC בפקיסטן, אמר היום כי רשת הסיוע פנתה ליותר מ-25 מיליון דולר כדי לספק סיוע דחוף לכ-324,000 איש במדינה: "כשמסתכלים על הנזק המדהים שהשיטפונות גרמו, לאט לאט מתברר לנו שמאמצי הסיוע הולכים לארוך זמן רב מאוד. המון מים עוד יהיו אגורים בשטח כאשר תושבי פקיסטן יתחילו את מסעם חזרה אל מה שנותר מהבתים שלהם", אמר אופוף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה