תקשורת ומדיה

שיטפון קיצוני בדרום קוריאה: לפחות 8 הרוגים בבירה סיאול

בסיאול ירדה כמות המשקעים הגדולה ביותר מזה עשרות שנים. בנוסף להרוגים, לפחות תשעה בני אדם נפצעו, שבעה נעדרים וכמעט 400 בני אדם נעקרו באזור סיאול רבתי
מערכת ice | 
שטפונות בדרום קוריאה
לפחות שמונה בני אדם מתו בסיאול ובסביבתה הלילה, אמרו שלטונות דרום קוריאה ביום שלישי, לאחר שגשם זלעפות הפסיק את החשמל, גרם למפולות והשאיר כבישים ורכבות תחתיות שקועים.
בחלק הדרומי של הבירה ירד יותר מ-3.9 סנטימטרים של גשם לשעה ביום שני המאוחרים, כאשר חלקים מסוימים בעיר ספגו 5.5 סנטימטרים, כמות הגשמים הכבדה ביותר מזה עשרות שנים, על פי המינהל המטאורולוגי של קוריאה (KMA). כמות המשקעים המצטברת בסיאול מאז חצות ביום שני עמד על 17.7 אינץ' נכון לשעה 14:00. יום שלישי, עם עוד תחזית.
הנשיא יון סוק-יאול ביקר ביום שלישי בדירת מרתף למחצה בה מתו שלושה בני משפחה בלילה הקודם לאחר שמי שיטפונות נעים מהירים מילאו את החלל. הסכנות של דירות תת קרקעיות כאלה, הנקראות בנג'יהה, תוארו בצורה מפורסמת בסצנת הצפה בסרט זוכה האוסקר לשנת 2020 "טפיל". יון אמר לתושבי האזור שהוא ינסה להבטיח שחייהם יחזרו לשגרה במהירות האפשרית, והוא הנחה את הגורמים הרשמיים לבדוק אמצעים כדי להבטיח טוב יותר את בטיחות הדיור, לפי הודעת משרדו.
לפחות חמישה בני אדם מתו בסיאול ושלושה אחרים במחוז גיונגי השכן עד יום שלישי, כך נמסר מהמטה המרכזי לאמצעי נגד אסונות ובטיחות. ארבעה, כולל שלושת בני המשפחה, מתו לאחר שטבעו בבניינים מוצפים, על פי ההערכות, אחד התחשמל, אדם נוסף נמצא מתחת להריסות של תחנת אוטובוס, והשניים האחרים מתו במפולת.
גשר שקוע בגשם זלעפות של היום הקודם בנהר האן בסיאול. סיאול נפגעה בכמות המשקעים הכבדה ביותר מזה עשרות שנים. סיאול נפגעה בכמות המשקעים הכבדה ביותר מזה עשרות שנים. לפחות תשעה בני אדם נפצעו, בעוד שבעה נעדרים.
ברובע גנגנם הנוצץ והצפוף, כמה מבנים וחנויות הוצפו והיו ללא חשמל, בעוד מכוניות, אוטובוסים ותחנות רכבת תחתית היו שקועים, והותירו אנשים תקועים. 
לים נא-קיונג, עובדת משרד בת 31, סיפרה על חששותיה מיום שני בערב, ואמרה שהמצב מזכיר לה סצנה מהסרט "טיטאניק" מ-1997: "הייתי צריך להמשיך לעלות יותר ויותר כי הבניין צלל בקצב מהיר... לא האמנתי שאני לכודה בבניין עם עוד 40 אנשים באמצע מחוז גנגנם", אמרה אם לשניים, שבסופו של דבר. נאלץ לבלות את הלילה במרכז פילאטיס בקומה הרביעית.
נתונים הראו שלפחות 765 מתקנים ניזוקו. כ-52 כבישים מהירים וכבישים נחסמו. כ-391 בני אדם נעקרו באזור סיאול רבתי, רובם נאלצו לשהות בבתי ספר מקומיים ובמכוני כושר. 399 נוספים עברו זמנית למרכזים קהילתיים ובתי ספר, לפי הנתונים.
המטה העלה את כוננות המשבר לרמה הגבוהה ביותר וביקש מהארגונים להתאים את שעות העבודה שלהם. ה-KMA פרסמה אזהרות על גשם כבד ברחבי הבירה ובאזור המטרופולין של 26 מיליון, כמו גם חלקים ממחוז גאנגוון וצ'ונגצ'ונג.
ב-KMA צופים גשמים כבדים בחלק המרכזי של הארץ שיימשכו עד יום רביעי לפחות. בעוד שדרום קוריאה חווה לעתים קרובות גשמים כבדים בקיץ, "אי אפשר להסביר עלייה חדה כזו במשקעים וגשמים שוטפים תכופים ללא המגמה הגדולה של שינויי אקלים", פקיד ב-KMA, שדיבר בעילום שם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה