השוק

דרמת ענק בטוויטר: אילון מאסק פיטר את כל הדירקטוריון

אילון מאסק מפטר את כל מועצת המנהלים של טוויטר והופך את עצמו למנהל הבלעדי. האיש העשיר בעולם כבר מבצע שינויים משמעותיים עבור פלטפורמת המדיה החברתית, כאשר הוא יוצא לשבוע הראשון שלו כמנכ"ל החדש שלה

מערכת ice | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום shutterstock)
האיש העשיר בעולם, אילון מאסק, פיטר את מועצת המנהלים של טוויטר ומינה את עצמו לחבר היחיד שלה. על פי דיווח החברה לרשות ניירות ערך בארה"ב, ברט טיילור, יו"ר הדירקטוריון לשעבר, ופרג אגרוואל, מנכ"ל לשעבר, הם בין תשעת הדירקטורים המודחים.
מאסק השלים בשבוע שעבר את ההשתלטות שלו על פלטפורמת המדיה החברתית ב-44 מיליארד דולר, לאחר חודשים של מריבות משפטיות. האיש העשיר בעולם שוקל שינויים גדולים כאשר הוא יוצא לשבוע הראשון שלו כמנכ"ל החברה החדש.
ג'ייסון קלקניס, איש הון סיכון שעובד עם מאסק, צייץ סקר ששאל את המשתמשים כמה הם יהיו מוכנים לשלם עבור הסימון הכחול שבו משתמשת טוויטר כדי לאמת חשבונות בעלי פרופיל גבוה יותר כדי שאחרים ידעו שזה באמת הם.
בתגובה למשתמש שביקש עזרה באימות, מאסק צייץ ביום ראשון: "כל תהליך האימות עובר שיפוץ ברגע זה". באותו יום שבו רכש מאסק את טוויטר, המיליארדר הנסיך אלוואליד בן טלאל מסעודיה הודיע ​​כי הוא מגלגל את המניות שלו ב-1.9 מיליארד דולר (1.7 מיליארד ליש"ט), מה שהופך אותו לבעל המניות הגדול ביותר בחברה אחרי מר מאסק.
המהלך עורר דאגה בקרב כמה פוליטיקאים, כולל הסנאטור הדמוקרט האמריקני כריס מרפי. "בעיית ביטחון לאומי" מרפי ביקש מאז מהוועדה להשקעות זרות לחקור את השלכות הביטחון הלאומי של השקעתו בטוויטר. "אנחנו צריכים להיות מודאגים מכך שהסעודים, שיש להם אינטרס ברור לדכא דיבור פוליטי ולהשפיע על הפוליטיקה האמריקאית, הם כעת הבעלים השני בגודלו של פלטפורמת מדיה חברתית גדולה", צייץ מרפי בטוויטר.
"יש סוגיית ביטחון לאומי ברורה על כף המאזניים ו[הוועדה להשקעות זרות בארצות הברית] צריכה לעשות בדיקה". זמן קצר לאחר סגירת העסקה ביום חמישי, מאסק פיטר את אגרוואל ומנהלים בכירים אחרים. עד כה לא ברור אם ומתי יוכל להתחיל בפיטורים בקנה מידה גדול יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה