רכילות עסקית

למה מנכ"ל טוויטר רוצה שאילון מאסק יפטר אותו?

כעת שרכישת טוויטר נראית כעסקה שבאמת עומדת להתרחש, מאסק צריך להתחיל ולהתכונן ליום שאחרי וייתכן כי יעשה זאת על ידי פיטורים מנכ"ל טוויטר פאראג אגרוואל, אלא שלזה האחרון יש סעיף מעניין מאד ובעיקר יקר בחוזה ההעסקה שלו כשזה מגיע לפיטורים
מערכת ice |  1
אילון מאסק וטוויטר (צילום vecteezy, יוטיוב/ TED)
נדמה בשבועות האחרונים כי עסקת הרכישה של טוויטר על ידי מאסק מתקדמת לכדיי סיומה וייתכן מאד כי עד סוף החודש מאסק יידרש לבצע רכישה מלאה של הפלטפורמה הכה אהובה על ידי רבים בעולם. יחד עם זאת, התוכניות של היום שלאחר מכן כבר מתחילות להתבהר מעט, תחילה עם מנכ"ל טוויטר פאראג אגראוואל. 
כזכור לקראת סוף שנת 2021 המנכ"ל הקודם ג'ק דורסי בחר לפרוש מתפקידו ומחליפו, פאראג, הספיק לכהן בתפקיד חודשים ספורים לפני שמאסק התערב בטוויטר ובעיקר בחייו. מאותה עת, מאסק הספיק להציע לרכוש את החברה ואז נסוג מרכישתה, נתבע על ידה וכאמור כנראה לסוף יידרש לרכוש אותה.
בכול התקופה הזו היחסים בין פרארג לאילון היו קרים למדיי וחשופים לציבור המתעניינים לאחר ששיחות כתובות ביניהם התפרסמו לעיני כל. יחד עם זאת, במידה ואכן מאסק יתקדם לרכישה סופית של טוויטר, טיב היחסים הללו עלול להוות נושא עיקרי עבורו וזאת בגלל סעיף אחד פשוט בחוזה ההעסקה של פאראג.
כאשר נכנס למשרתו כמעט לפני שנה דרש במסגרת החוזה סעיף מיוחד, שאז היה נדמה כמיותר למדיי. הסעיף דורש כי אם הנהלת טוויטר תשתנה ואם הבעלים החדשים יפטר את אגראוואל, טוויטר תידרש לשלם לו על כך 42 מיליון דולר.
לכן, כשהעסקה מתקרבת לכאורה לסיומה קשה לדעת האם מאסק יעדיף לשחרר את פאראג ועמו מיליוני דולרים מהחברה או לחילופין דווקא להפחית את משכרותו ואולי להמתין שזה יעזוב לבדו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אתם חייבים לעבור על תרגום הכתבות
    אדיפוס 10/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משהו שממש לא קשה לדעת - זה שם המנכ"ל של חברה כלשהי... ובכל זאת הצלחתם להתעלות על זה ובקשר לסעיף הזה בחוזה - זה נראה סעיף שקל להפוך את דינו בביהמ"ש
    סגור