השוק

חידוש עסקת מאסק-טוויטר גרם לשתי מניות לצנוח

בעוד מניית טוויטר מזנקת בחדות בעקבות כוונת מאסק לרכוש אותה, החברה האחרת שלו, טסלה, רשמה צניחה עקב דאגה מצד המשקיעים. במקביל, גם מניית הרשת החברתית המתחרה של דונלד טראמפ צנחה בשיעוד משמעותי

יאיר מור | 
טסלה ממשיכה לקרוס (צילום shutterstock, יוטיוב/ World Government Summit)
הידיעה על חידוש ההסכם לרכישת טוויטר על ידי אילון מאסק אמנם הביאה לזינוק במניית טוויטר, אך שתי מניות אחרות דווקא הגיבו עליה בצניחות משמעותיות.
החברה הראשונה היא טסלה, שאותה ייסד ומנהל כידוע מאסק עצמו. ההסבר לכך ניתן על ידי אנליסט חברת וודבוש, דן אייבס, שהזהיר כי "אנו רואים השפעות מאוחרות ממכירת מניות של מאסק כהתפוגגות נגררת, אך הדאגה הגדולה היא האם מאסק משחק ביותר מדי כדורים בו-זמנית. אנו רואים תועלת מזערית מבעלות של מאסק על טוויטר עבור משקיעי טסלה בעתיד".
במלים אחרות: העובדה שמאסק מכר מניות של טסלה בשווי 15 מיליארד דולר כדי לממן את רכישת טוויטר, וככל הנראה יצטרך כעת למכור מניות נוספות, אמנם הורידו מעט את מחיר המניה, אך המשקיעים מודאגים שמא מאסק לא מסוגל לנהל באופן מוצלח כל כך הרבה חברות במקביל. כידוע, כבר כיום הוא מנהל במידה כזו או אחרת 4 חברות – טסלה, SpaceX, Neuralink ו-Boring Comapny.
כתוצאה מאותה דאגה, מניית טסלה, שהתחילה את יום המסחר של שלישי בעלייה, סיימה אותו בצניחה של שניים ורבע אחוזים מהשיא, וביום רביעי צנחה ב-6.2% בשעות הבוקר, אם כי לאחר מכן רשמה התאוששות קלה וסיימה את יום המסחר בירידה מעט פחות דרמטית של כשלושה וחצי אחוזים.
חברה נוספת שהגיבה לחידוש העסקה בצניחה חדה היא Digital World Acquisition Corporation, או בקיצור DWAC. מדובר בחברת ה-SPAC (תאגיד רכישות למטרות מיוחדות) שאמורה להתמזג עם Trump Media and Technology Group (או בקיצור TMTG) ולספק את המימון להפעלת הרשת החברתית של נשיא ארה"ב הקודם.
מניית DWAC צנחה מאז נודע על כוונת מאסק לרכוש את טוויטר ב-6.5%, לרמה קרובה לשפל של כל הזמנים (כאשר "כל הזמנים" במקרה זה הם כשנה מאז ההנפקה) ולמחירה בטרם נודע על כוונתה להתמזג עם החברה של טראמפ. הסיבה היא ככל הנראה הבטחתו של מאסק כי אם ירכוש את טוויטר ישיב לטראמפ את חשבונו ברשת החברתית - מה שייתר את קיומה של רשת חברתית נפרדת. עם זאת, טראמפ עצמו טען כי גם אם יוצע לו לחזור לטוויטר הוא יסרב.
נכון לרגע זה, מיזוג DWAC עם TMTG נמצא בהשהיה מסיבות חוקיות, וניסיונו של המנכ"ל להשיג רוב לדחיית המועד האחרון ליישום המיזוג בשנה (אחרת החברה תצטרך להתפרק ולהשיב למשקיעים את כספם) לא מצליח להשיג רוב. לכן, לאחרונה הוא דחה פעם נוספת את התאריך האחרון להצבעה על הדחייה עד יום שני הקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה