השוק

טוויטר ומאסק בדרך לעסקה? תפנית מפתיעה בפרשה

אילון מאסק הציע להשלים את רכישת הרשת החברתית בתנאי שתעצור את ההליכים המשפטיים ביניהם. הרשת מיהרה להצהיר שמבחינתה זה סגור – אך זה עוד רחוק מלהיות הסוף

יאיר מור | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום flickr, pexels)
זמן קצר לפני תחילת הצום בישראל, נראה שגם בארה"ב מתבשלת אחת ה"סולחות" הגדולות בהיסטוריה כאשר אילון מאסק, היזם הסדרתי שמוכר כיום בעיקר כבעליהן של החברות טסלה ו-SpaceX, הביע נכונות לרכוש את הרשת החברתית טוויטר, שלושה חודשים לאחר שנסוג בו מהעסקה.
לפי הדיווחים בארה"ב אתמול (שלישי), ביום שני הגישו עורכי הדין של מאסק מסמך לנציבות לניירות ערך ובורסות (SEC), לפיו מאסק מוכן להשלים את העסקה שאליה הגיע מול טוויטר בחודש מאי, אם טוויטר ובית המשפט יסכימו לעצור את ההליכים המשפטיים המתנהלים סביב חזרתו בו מאותה עסקה.
טוויטר הגיבה במהירות והבהירה כי מבחינתה התשובה לכך היא "כן" רם: "קיבלנו את המכתב מאנשי מאסק שאותו הם הגישו לנציבות לניירות ערך (SEC). כוונת החברה היא לסגור את העסקה במחיר של 54.20 דולר למניה", היא הודיעה (וצייצה, כמובן).
 
סיבוב הפרסה של מאסק הגיע ימים בודדים לפני עלייתו המתוכננת אל דוכן העדים במשפט. זאת לאחר שבחודש שעבר הוא כבר דחה את העדות פעם אחת בטענה כי הוא חושש לשלומו, שכן אחד מעורכי הדין מטעם טוויטר נחשף לאדם שלאחר מכן אובחן כחיובי לנגיף הקורונה.
בעקבות הדיווח, הושהה המסחר במניית טוויטר לזמן קצר, אך לאחר שההשהיה הסתיימה היא הגיע לכ-62 דולר – השיא שלה מאז הידיעה על רכישת מניות החברה על ידי מאסק בסוף אפריל.
עם זאת, דיווח של רויטרס היום (רביעי) לפיו הצדדים עדיין לא הגיעו להסכמה לגבי ביטול המשפט, שאמור להתחיל בשבועות הקרובים, הביא לירידה קלה במניה היום, בשיעור של כ-0.7%, אם כי היא עדיין ברמת שיא.
שופטת בית המשפט בדלאוור קת'לין מקורמיק, שמנהלת את ההליך בין הצדדים, עודכנה בהתפתחויות וטרם מסרה מה בכוונתה לעשות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה