השוק

ג'יי פי מורגן מזהירים: הפעם המיתון אפשרי מתמיד

מנכ"ל ג'יי.פי מורגן מזהיר ממיתון בחודשים הקרובים, אך מנסה להרגיע ואומר כי כלכלת ארה"ב "בפועל עדיין מצליחה" כיום וסביר שהצרכנים יהיו במצב טוב יותר בהשוואה למשבר הפיננסי העולמי ב-2008
מערכת ice | 
ג'יי.פי. מורגן (צילום shutterstock)
מנכ"ל בנק ההשקעות ג'יי פי מורגן, ג'יימי דיימון, מזהיר היום (שני) כי ישנו תמהיל "מאוד מאוד רציני" של רוחות נגד שעשוי להטות את הכלכלה האמריקאית והעולמית למיתון עד אמצע השנה הבאה.
דיימון, מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב, אומר כי כלכלת ארה"ב "למעשה עדיין מצליחה" כיום וסביר שהצרכנים יהיו במצב טוב יותר בהשוואה למשבר הפיננסי העולמי של 2008. "אבל אתה לא יכול לדבר על הכלכלה בלי לדבר על ההתרחשויות העתידיות - ומדובר בעניינים רציניים", אמר דיימון לג'וליאנה טטלבאום מ-CNBC היום בכנס JPM Techstars בלונדון.
בין האינדיקטורים שמעוררים את צלצולי האזעקה, דיימון ציין את השפעת האינפלציה המתפרצת, הריבית שעלתה מעבר לצפוי, ומלחמתה של רוסיה באוקראינה. "אלו דברים מאוד מאוד רציניים שלדעתי עשויים לדחוף את ארה"ב ואת העולם - כלומר, אירופה כבר במיתון - והם צפויים להכניס את ארה"ב לסוג של מיתון מהיום שישה עד תשעה חודשים מהיום " אמר דיימון.

דבריו אלו מגיעים בזמן של דאגה גוברת לגבי הסיכוי למיתון כלכלי כאשר הפדרל ריזרב ובנקים מרכזיים גדולים אחרים מעלים את הריבית כדי להילחם באינפלציה הגואה.
בשיחה עם CNBC בחודש שעבר, נשיא הפדרל ריזרב של שיקגו, צ'רלס אוונס, אמר שהוא חש חשש שהבנק המרכזי של ארה"ב הולך רחוק מדי, מהר מדי בניסיון שלו להתמודד עם שיעורי האינפלציה הגבוהים.
הפד העלה את הריבית בשלושת רבעי האחוז בחודש שעבר, העלייה השלישית ברציפות בסדר גודל כזה. פקידי הפד ציינו גם כי ימשיכו להעלות את הריבית הרבה מעל הטווח הנוכחי של 3% עד 3.25%.
דיימון אמר שבעוד שהפד "חיכה יותר מדי ועשה פחות מדי" כשהאינפלציה זינקה לשיא של ארבעה עשורים, הבנק המרכזי "בוודאות מדביק את הפער". עוד הוסיף, "ואתם יודעים, מכאן, בואו כולנו נאחל להם הצלחה ונחזיק להם אצבעות שיצליחו להאט מספיק את הכלכלה כך שמה שיהיה, יהיה מתון - וזה אפשרי", הוסיף.
דימון אמר שהוא לא יכול להיות בטוח כמה זמן עלול להימשך מיתון בארה"ב, והוסיף כי על השחקנים בשוק להיערך למגוון תוצאות במקום זאת. "זה יכול לנוע ממשבר מתון לאחד קשה למדי ורבים יהיו תלויים במה שקורה עם המלחמה. אז, אני חושב שלנחש זה קשה, היו מוכנים".
דימון אמר שהערובה היחידה שהוא יכול להיות בטוח בה היא השווקים הפכפכים. הוא גם הזהיר כי הדבר עלול לחפוף לתנאים פיננסיים לא מסודרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה