השוק

אנגליה מחזקת את תמריצי החירום להקל על סערת השוק

הבנק הבריטי הודיע כי יציג צעדים נוספים כדי להבטיח "סיום מסודר" לתוכנית הרכישה שלו ב-14 באוקטובר
מערכת ice | 
אנגליה (צילום pexels, unsplash)
הבנק המרכזי של אנגליה הכריז על צעדים נוספים להבטחת יציבות פיננסית בבריטניה, בהתבסס על התערבותו בשוק האג"ח. ועדת היציבות הפיננסית של הבנק הכריזה ב-28 בספטמבר על תוכנית רכישת חירום בת שבועיים של אג"ח ממשלתיות ארוכות טווח של בריטניה - המכונה "גילטס" - כדי להחזיר את הסדר לשווקים ולהגן על כספי ההשקעות מפני קריסה קרובה.
הבנק המרכזי הודיע ​​היום כי יציג צעדים נוספים כדי להבטיח "סיום מסודר" לתוכנית הרכישה שלו ב-14 באוקטובר, כולל הגדלת גודל המכירות הפומביות היומיות שלו כדי לאפשר מרווח לרכישות מוזהבות לפני המועד האחרון של יום שישי.
"עד היום, הבנק ביצע 8 מכירות פומביות יומיות, הציע לקנות עד 40 מיליארד ליש"ט, וביצע כ-5 מיליארד ליש"ט של רכישות של אג"ח. הבנק מוכן לפרוס את הקיבולת הלא מנוצלת הזו כדי להגדיל את הגודל המקסימלי של חמשת המכירות הפומביות הנותרות מעל לרמה הנוכחית של עד 5 מיליארד ליש"ט בכל מכירה פומבית", אמר הבנק בהכרזה.
מגבלת המכירה הפומבית תאושר בכל בוקר בשעה 9:00 שעון מקומי, כאשר היום נקבע על 10 מיליארד ליש"ט (11 מיליארד דולר).

הבנק גם צא בצעד של בטחונות מורחבת זמנית (TECRF), אשר יאפשר לבנקים להקל על לחצי הנזילות על כספי הלקוחות המסתבכים בתנודתיות השוק האחרונה. בעקבות הזינוק חסר התקדים של החודש שעבר בתשואות LDI - שמחזיקות כמויות ניכרות של אגרות ונמצאות בבעלות בעיקר על ידי תוכניות פנסיה למשכורת סופית - קיבלו שיחות מרווחים מהמלווים.
קריאת מרווח היא דרישה ממתווכים להגדיל את ההון העצמי בחשבון כאשר ערכו יורד מתחת לסכום הנדרש של המתווך. ה-TECRF יאפשר לבנקים לנהל את מה שהבנק כינה "פעולות ביטוח נזילות", שיימשכו מעבר לתאריך היעד של יום שישי ותקל על הלחצים על קרנות ה-LDI של הלקוחות.
"במסגרת פעולות אלה, הבנק יקבל בטחונות הכשירים במסגרת המסגרת המוניטרית של סטרלינג (SMF), לרבות ביטחונות צמודים למדד, וגם מגוון רחב יותר של בטחונות מאשר כשירות בדרך כלל במסגרת ה-SMF, כגון בטחונות באג"ח קונצרניות", אמר הבנק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה