מדדים ומחקרים

הפאונד שוב צונח מול הדולר, טראס מאבדת אמינות?

בעוד שהיא בטוחה שהתוכנית שלה תייצב מחדש את בריטניה, כל התבטאות נוספת של טראס מזיזה את הליש"ט כלפי מטה
מערכת ice | 
ראש ממשלת בריטניה ליז טראס (צילום מתוך האינסטגרם)
הליש"ט ירד אמש (רביעי) פעם נוספת ביחס לדולר, והפסיק עלייה קצרה שחווה, כאשר ראש ממשלת בריטניה ליז טרוס יצאה למגננה על תוכנית הפחתת המס שלה.
נאומה בוועידת המפלגה השמרנית הגיע ימים ספורים לאחר שהקנצלרית קווסי קוארטנג הודיעה שהממשלה תבטל את החלק מחבילת הפחתת המסים המיועדת לבעלי שכר גבוה. זה עורר תקוות לנסיגה רחבה יותר מהאסטרטגיה הפיסקלית של הממשלה, אבל טראס לא הציעה שום רמז שהיא תיסוג משאר סדר היום שלה.
"קיצוץ מסים הוא הדבר הנכון לעשות מבחינה מוסרית וכלכלית", אמרה. "במשך זמן רב מדי, הכלכלה שלנו לא צמחה בצורה חזקה כפי שהייתה צריכה לצמוח".

הליש"ט ירד ב-1.4% ל-1.13 דולר אמש. המטבע הגיע לשפל שיא מול הדולר בחודש שעבר, כאשר השווקים שקלו את השפעת הפחתת המסים, אשר משקיעים חוששים שיחמירו את האינפלציה ויאלצו את מדיניות הבנק המרכזי להפוך לניצית יותר ולהחניק את הצמיחה.
זה אפילו דרבן את הבנק המרכזי של אנגליה להמשיך בהתערבות חירום ולהתחיל ברכישת אג"ח ממשלתיות כדי לייצב את שוק החוב.
בהמשך כינתה טראס גם את הפחתת המסים "יוזמות קשות אך נחוצות" הדרושות כדי להמריץ את הכלכלה ונשבעה "לשמור ביד ברזל על הכספים של המדינה". אבל מספר מומחים דווקא לא חושבים כי הרעיון שהקיצוצים במס ללא מימון יהיו זרז לצמיחה. הכלכלן הבכיר פול קרוגמן כינה את התוכנית "מדיניות מטומטמת", ופירש את תגובת השוק "הפרועה" כסימן לכך שטראס איבדה חלק מאמינותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה