מדדים ומחקרים

טראס הציגה את תכניתה להתמודדות עם משבר האנרגיה בבריטניה

ראשת הממשלה הציגה היום את תכניתה המפורטת להתמודדות עם נסיקת מחירי האנרגיה ונטל חשבונות החשמל תחתיו כורעים משקי הבית במדינה. הדיון בהצעה נקטע בשל הדיווחים על מצבה הבריאותי של המלכה
מערכת ice | 
חברת החשמל (צילום shutterstock)
ראשת ממשלת בריטניה, ליז טראס, הציגה היום את תכניתה להתמודדות עם משבר האנרגיה וחשבונות החשמל האסטרונומיים שנאלצים לשלם אזרחי המדינה. כהונתה של טראס, שנכנסה לתפקיד בעיצומו של משבר כלכלי חמור ואינפלציה משתוללת, תימדד במידה רבה לפי יכולתה לשקם את הכלכה הבריטית. אם תצליח טראס לאשר את תכניותיה בפרלמנט ובמוסדות השלטון הרלוונטי - אלו הצעדים העיקריים שתנקוט הממשלה בראשותה.
הצעד הראשון, ואולי המשמעותי ביותר בעיני האזרחים, הוא קביעת תקרה לחשבונות החשמל של משקי הבית. התכנית המוצעת שואפת להגביל את חשבון החשמל למשק בית טיפוסי (כלומר, שאינו עושה שימוש חריג בחשמל) עד 2500 פאונד לשנה - למשך תקופה של שנתיים החל מאוקטובר. הצעד צפוי לחסוך כ-1000 פאונד בשנה למשק הבית הממוצע בבריטניה. בפן הטכני, מטרה זו תושג על ידי הסרה זמנית של מס זיהום (המשולם יחד עם חשבון החשמל ונועד לעודד את האזרחים לצמצם את הצריכה) וקביעת תקרה עליונה למחיר שיוכלו ספקיות החשמל לגבות עבור יחידת אנרגיה אחת. לפי התחזיות שהציגה טראס - צעד זה לבדו צפוי להקטין את האינפלציה ב-4 או 5 נקודות האחוז. 
בנוגע לעסקים, ממשלת בריטניה תכריז על תכנית בת שישה חודשים של סובסידיות אשר יקלו על חשבונות החשמל של העסקים, העמותות, והמוסדות הציבוריים כאילו היה צרכנים ביתיים. כלומר, על אף שאלה לא ייהנו מתקרות מחיר על יחידות החשמל, הסכום שישלמו בפועל על הצריכה שלהם ייקבע כאילו היה מדובר בחשמל לצריכה פרטית. לאחר שישה חודשים המדינה תתמוך רק בתעשיות ספציפיות הנמצאות בסיכון. 
 
בנוסף, המדינה תשפה את ספקיות החשמל על ההפרש בין המחיר שהן גובות בפועל למחיר שהיו גובות לו לא הייתה מוטלת תקרת מחיר. בהצהרה לעיתונות הבהירה טראס: "למרות שהפיצוי לספקיות ימומן מכספי הממשלה, נפעל כבר עכשיו כדי להפחית את עלות החשמל הכוללת בטווח הארוך". ועדה מיוחדת החלה במשא ומתן עם ספקיות ויצרניות אנרגיה בבריטניה ובחו"ל על חוזים ארוכי טווח שיפחיתו את מחיר החשמל ויבטיחו את יציבות האספקה. עוד הצהירה טראס יש ללמוד מלקחי העבר וכחלק מהתכנית הכללית למאבק במשבר האנרגיה, בריטניה תשקיע בתעשיית האנרגיה הלאומית במטרה להפוף ליצואנית אנרגיה עד שנת 2040. בין הצעדים המתוכננים: הסרת חסמי כניסה ומתן רישיונות לאספקת גז ונפט ל-100 גופים שונים כבר בשבוע הבא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה