השוק

ירידות שערים חדות בוול סטריט מפתיחת יום המסחר

אחרי יום המסחר האופטימי אתמול שהתאפיין בעליות, הרי שהיום (ה') נפתח המסחר בבורסות ניו יורק בירידות ניכרות, בדגש על ירידת מניות ההייטק והטכנולוגיה. המדדים המובילים נופלים משמעותית. בין המניות היורדות הבולטות ניתן למנות את מניית אפל שנופלת ביותר מ-4 אחוזים, בין השאר כי בנק אוף אמריקה הפחית את צפי שווי המניה 
מערכת ice | 
מדד ה-S&P 500 בשיא שלילי (צילום shutterstock, edrod /freeimages)
יום המסחר בוול סטריט נפתח היום (חמישי) בירידות שערים חדות, בדגש על ירידה של מניות ההייטק והטכנולוגיה המובילות. המדדים המובילים נופלים משמעותית: הנאסד"ק יורד בכ-2.6%, מדד S&P 500 נופל בכ-2% ומדד הדאו ג'ונס מאבד כ-1.5%.
אחרי יום אתמול האופטימי שהתאפיין בעליות, הרי שבשעות האחרונות, מאז שנפתחו, הבורסות ניו יורק מאבדות את העליות של אתמול ויורדות עמוק אף יותר. בין המניות היורדות הבולטות ניתן למנות את מניית אפל שנופלת ביותר מ-4 אחוזים, מניית טסלה שצוללת ביותר מ-5 אחוזים, אנבידיה שיורדת בקרוב ל-4 אחוזים, ומארוול טכנולוגיות המאבדת כ-3.2 אחוזים משוויה. אמאזון מאבדת כ-2.7 אחוזים משוויה. 
הסיבה לירידות השערים היום לא ברורה לחלוטין, אם כי לפחות לגבי מניית אפל התשובה נעוצה בהפחתת מחיר היעד של המנייה שהגיעה מצד בנק אוף אמריקה; הבנק הפחית את צפי שווי המניה בעקבות סקר שוק שביצע שמנתח את הביקוש לאייפון 14 כנמוך יותר מהתחזית שאפל עצמה פרסמה. הודעת הבנק אוף אמריקה יצרה כדור שלג שהגשים את התחזית של עצמו וכך המשיך לרדת ערך המניה. יתכן בהחלט כי הירידה של אפל היא זו שהשפיעה לרעה על שוק המניות בכלל ועל מניות הטכנולוגיה בפרט עם פתיחת יום המסחר היום.
אתמול כאמור היה דווקא יום של עליות בוול סטריט, כמו למשל מניית ענקית הסטרימינג נטפליקס שסגרה יממה טובה עם עלייה של 9.29% עד לשער של 245.2 דולרים. העלייה של אתמול המשיכה תקופה אופטימית לחברה, שהתחילה רע את השנה. עליית המניה מגיעה על רקע שני נושאים: בניית סטודיו גיימינג חדש בהלסינקי, וכמובן המנוי המוזל עם הפרסומות, מודל שממשיך לעורר מחלוקות אם הצלחתו, גם על רקע כניסתה של דיסני פלוס לאותו מודל ממש. כך או כך, המשקיעים כן זיהו את הפוטנציאל.
גם היום, אגב, נטפליקס שומרת עד כה על יציבות יחסית בשווי המניה. הדוגמא של נטפליקס מאתמול היא תמונת ראי למה שקרה היום למניית אפל, שירדה בגלל תחזית אנליסטים. מניית נטפליקס אתמול עלתה בעקבות המלצת האנליסט המילטון פייבר שהעלה את מחיר היעד של המניה ל-283 דולר - עלייה מהמחיר הקודם שעמד על 211 דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה