השוק

שוק האנרגיה האירופאי נמצא בסכנה בשווי 1.5 טריליון דולר

משבר האנרגיה באירופה גרם למסחר ולשווקים אי ודאות, אבל הדברים עלולים להחמיר עוד יותר, אלא אם כן הממשלות יספקו נזילות לכיסוי של לפחות 1.5 טריליון דולר

מערכת ice | 
אנרגיה ירוקה (צילום freepik)
המחירים משתנים בטווח כה רחב עד שחברות נאבקות בניהול קריאות מרווח, כלומר כאשר נדרשות בטחונות נוספים להבטחת עמדות מסחר. יותר ויותר חברות נאלצו להבטיח קווי אשראי של מיליארדי אירו, על פי הדו"ח.
"תהיה צורך בתמיכה בנזילות", לדברי הלג' הוגאן, סגן נשיא בכיר של אקווינור לגז וכוח. הוא ציין שמסחר בנגזרים הוא המקום בו תידרש תמיכה, וכי ההערכה של 1.5 טריליון דולר היא "שמרנית".
הוגאן מוסיף: "אם החברות צריכות לשים כל כך הרבה כסף, זה אומר שהנזילות בשוק מתייבשת וזה לא טוב עבור שווקי הגז". המנכ"ל גם הסביר שהתערבות האיחוד האירופי תהיה הגיונית למסחר בנגזרים בשוקי האנרגיה כרגע, אם כי יהיה קשה להתקין מכסי מחיר, שקובעי המדיניות שקלו.
בינתיים, בסוף השבוע הודיעה שבדיה על תמיכת נזילות חירום לחברות חשמל, דיווח ה"פייננשל טיימס". ראש ממשלת המדינה הודיע ​​שהממשלה תעניק מאות מיליארדי קרונות למימון חברות שנלחצו בגלל עליית המחירים. גם הממשלה בפינלנד הסכימה להקים תוכנית מימון חירום בסך 10 מיליארד דולר כדי לסייע לחברות חשמל תחת לחץ מדרישות בטחונות גבוהות ושוקי אנרגיה לא ודאיים.
ובכל זאת, עוד צרות עלולות להתרחש ביבשת על פי יוניפר הגרמנית. מנכ"ל החברה אמר ביום שלישי כי המחירים ההיסטוריים גוררים את הצרכנים.
"תראה, הגרוע מכל עוד לפנינו", אמר קלאוס-דיטר מאובאך לתוכנית טלוויזיה מקומית: "מה שאנחנו רואים בשוק הסיטונאי הוא פי 20 מהמחיר שראינו לפני שנתיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה