השוק

אמזון בצרות: רצף שריפות גרמו לה לנתק את כל הפרויקט מהחשמל

מסמכים פנימיים של אמאזון, שנחשפו לאחרונה ברשת CNBC, מגלים מה הסיבות לשריפות המרובות שפרצו במתקני החברה בשנים האחרונות. על פי המסמכים, השריפות פרצו מפיצוצים חשמליים שנגרמו מכשלים במערכת ייצור האנרגיה הסולארית

מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)

ב-14 באפריל 2020, עשרות כבאים הגיעו למחסן של אמזון בפרזנו, קליפורניה, כשנוצות סמיכות של עשן היתמרו מגג המחסן. בשריפה נפגעו כ-220 לוחות סולאריים, וציוד אחר במתקן, המכונה FAT1, נפגע מהשריפה שנגרמה כתוצאה מ"אירוע חשמלי לא מוגדר בתוך מערכת השמש שהורכב על הגג", כך דיווח חוקר השריפות של פרזנו, לילנד וילדינג. כשנה לאחר מכן פרצה שריפה במתקן גדול יותר של אמזון בפריוויל מרילנד ו-60 כבאים הוזעקו למקום כדי לכבות אותה.
 


מאז פרצו שריפות בארבעה מרכזים של אמאזון כתוצאה מפיצוצים חשמליים שנגרמו מכשלים במערכות ייצור האנרגיה הסולארית, כך עולה ממסמכים פנימיים שחשפה רשת CNBC. על פי המסמכים, בשנים 2020-2021 אמזון חוותה "אירועי אש או הבזקי קשת (מעין פיצוץ חשמלי) קריטיים" בלפחות שישה מתוך 47 האתרים הסולאריים שלה בצפון אמריקה.
 


על פי עובד אמזון, שיעור התקריות המסוכנות מעל הממוצע בתעשייה והוא משקף את האתגר העומד בפני אמזון ותאגידים גדולים רבים אחרים במסעם לצמצם את הנזקים הסביבתיים ולהפחית את התלות בדלקי מאובנים. ב-2019 מייסד החברה ג'ף בזוס הבטיח שענקית הסחר תעבור ממשאיות שעובדות על גז, ותשקיע כמיליארד דולר בכלי רכב חשמליים. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה