השוק

אגרות בעלות של אלפי שקלים? הזהרו מהמכה הקשה שבדרך

בסוף שנת 2022 עתידה לפוג ההוראה בתקנות שמעניקה פטור מתשלום אגרה שנתית לחברות ושותפויות שמבצעות תהליך פירוק מרצון
מערכת ice | 
החברות בעלות השווי הגבוה ביותר בעולם (צילום ויקיפדיה)
יחידת רשם החברות קוראת לבעלי חברות ושותפויות לפני פירוק או שאין להן כל פעילות כלכלית לבצע את הליך הפירוק לפני סוף השנה האזרחית, ובכך להימנע מתשלום אגרות בשווי אלפי שקלים ומהכרזה כ"חברה מפרה". ניתן לבצע את הליך הפירוק באמצעות ערוץ ייעודי שהוקם ברשם החברות, בסיוע ליווי אישי וללא כל עלו
יחידת רשם החברות ברשות התאגידים קוראת לחברות ושותפויות שאינן פעילות לבצע את הליך הפירוק לפני סוף שנת 2022, ובכך ליהנות מפטור מתשלום אגרה שנתית ומהכרזה כחברה מפרה.

חברות הרשומות במרשם החברות, גם אם אין להן כל פעילות כלכלית, ואף אם אין להן תיקים ברשות המיסים, חייבות בתשלום אגרה שנתית וכן בהגשת דו"ח שנתי לרשם החברות. גם שותפויות הרשומות במרשם השותפויות חייבות בתשלום האגרה השנתית גם אם אין להן פעילות כלכלית. זאת, כל עוד החברה או השותפות לא עברו תהליך של פירוק מרצון (המהווה "סגירתן").
במסגרת תהליך פירוק מרצון, חברה או שותפות שלא הייתה להן פעילות כלכלית, זכאיות לפטור מתשלום האגרה השנתית עבור השנים בהן לא ביצעו פעילות כלכלית. שוויו של הפטור, הקבוע בתקנות, עשוי להגיע לאלפי שקלים. בעוד כארבעה חודשים, בסוף שנת 2022, תסתיים תחולת הוראת הפטור אשר קבועה בתקנות, והמשמעות היא כי לאחר מועד זה, במסגרת הליך פירוק מרצון, חברות ושותפויות אלה לא יוכלו ליהנות מהפטור הקיים כיום ויחויבו בתשלום אגרה שנתית כתנאי לפירוקן גם עבור שנים בהן לא היו פעילות כלכלית.
בנוסף, חברה שאיננה משלמת אגרה שנתית או מגישה דו"ח שנתי, גם אם אין לה כל פעילות כלכלית, עלולה להיות מוכרזת כ"חברה מפירה". על חברה מפירה ניתן להטיל עיצומים כספיים, אשר עשויים אף להיות מועברים לגבייה אישית מהדירקטורים של אותה חברה.
על מנת לסייע בידי חברות המבקשות להתפרק מרצון וליהנות מהפטור מאגרה הקבוע בתקנות, הקימה יחידת רשם החברות והשותפויות שירות של ליווי הליך הפירוק ללא כל עלות. יצוין כי כיום קיימים גורמים עסקיים המציעים שירות של ליווי הליך פירוק מרצון תמורת אלפי שקלים, אולם ניתן לחסוך עלויות אלה בפנייה לשירות החדש, המפורט לעיל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה