השוק

דואר ישראל בצרות: הפסידה 176 מיליון שקל

חברת 'דואר ישראל' מדווחת על הפסד של 176 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2022. החברה יוצאת לתוכנית מפנה הכוללת הנהלה חדשה, התייעלות, ופיתוח תחומי הדיגיטל, המסחר המקוון והשירותים הפיננסיים
מערכת ice |  4
דואר ישראל (צילום shutterstock, Magma Images)
חברת 'דואר ישראל' מדווחת על הפסד של 176 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2022. החברה יוצאת לתוכנית מפנה הכוללת הנהלה חדשה, התייעלות, ופיתוח תחומי הדיגיטל, המסחר המקוון והשירותים הפיננסיים.
בנוסף, הנהלת החברה מקיימת מו"מ על פרטי הסכם ההבראה עם משרדי האוצר והתקשורת ועם נציגות העובדים, בהמשך לאישור המתווה ביוני 2022. חברת דואר ישראל נערכת לשנה של מפנה היסטורי לחברה, עם תכנית התייעלות, הבראה ופיתוח מנועי צמיחה, לקראת ההפרטה המתוכננת.
מנכ"ל החברה דוד לרון שנכנס לתפקידו בחודש יוני, מוביל את 'תכנית המפנה לדואר ישראל', במטרה להבטיח מעבר מוצלח ובר קיימא של הדואר לעידן החדש. כחלק מכך, גובשה הנהלה חדשה ובוצעו שינויים ארגוניים בחברה ובאסטרטגיה העסקית, במטרה לייצר מובילות בתחומי השילוח הבינלאומי והמקומי, בשירותים הפיננסיים, בדיגיטל ובסחר המקוון, ולהעניק שירות מצוין לציבור הלקוחות. 
בסיכום המחצית הראשונה של שנת 2022, מדווחת חברת דואר ישראל על הפסד של 176 מיליון שקלים, לעומת הפסד של 64 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופת הדו"ח נרשמו הוצאות מימון חריגות בהשוואה להכנסות מימון בתקופה המקבילה אשתקד, זאת בעיקר בשל חשיפה למט"ח. הכנסות החברה ירדו ב-8% לסך של 759 מיליון שקלים במחצית הראשונה של השנה, לעומת סך של 827 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הירידה במחצית הראשונה נובע מקיטון בהכנסות במגזר הסחר (שילוח בינלאומי).
הכנסות הדואר הושפעו לרעה במחצית הראשונה של שנת 2022 ממספר גורמים נוספים: התמשכות הירידה בפעילות הדואר והמכתבים שהמשיכה להסב לחברה הפסדים כבדים כתוצאה מרגולציה המחייבת את החברה לפעול במודל כלכלי הפסדי; התמשכות משבר הקורונה והשפעתו על שרשרת האספקה העולמית ותנועת המטוסים שהורגשה בעיקר במהלך הרבעון הראשון; מגמת הקיטון במספר החבילות שנכנסו לישראל בהשוואה לשנים קודמות, בין השאר בשל איחוד חבילות על ידי אתרי הסחר, 
החברה מדווחת על EBITDA שלילי בסך 40 מיליון שקלים במחצית הראשונה של 2022, ותזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של 245 מיליון שקלים.  על רקע מצבה הכלכלי של החברה והחשש ליכולתה לעמוד בהתחייבויות, הערת עסק חי מצורפת לדוחות החברה גם ברבעון השני של 2022. 
 
ב-23 בפברואר מונה מישאל וקנין לתפקיד יו"ר דירקטוריון החברה, וב-1 ביוני מונה דוד לרון למנכ"ל דואר ישראל. בחודשים האחרונים, על רקע מצבה של החברה, החליט דירקטוריון החברה לבצע מספר מהלכים מיידיים שנועדו לצמצם הוצאות בחברה: בשלב ראשון הוחלט על ביטול כפילויות במערכי המחשוב ומוקדי השירות, צמצום בשטחי המשרדים של מטה החברה והפחתת מספר חברי ההנהלה. כמו כן, עודכנו תוכניות העבודה לשנת 2022. 
דירקטוריון החברה אישר בחודש יוני 2022 את הצעת המדינה למתווה תוכנית ההבראה, ובשבועות האחרונים מתנהל מו"מ עם משרדי האוצר והתקשורת וכן עם נציגות העובדים על פרטי ההסכם. תוכנית ההבראה תכלול הפחתה משמעותית בהוצאות החברה, עדכון הרגולציה הנוקשה שהושתה על החברה בשנים האחרונות ומנעה ממנה אפשרות להתמודד בתנאי-תחרות, והעלאת החברה על מסלול של פעילות מבוססת כלכלית לטווח הארוך.
בחודש יולי, לאחר תקופת הדו"ח, החליטו שרי האוצר והתקשורת יחד עם רשות החברות הממשלתיות, כי הפרטת הדואר תתבצע באמצעות מכירה של 100% ממניות החברה למשקיע פרטי, בתוך 16 חודשים מפרסום ההחלטה. 
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ועד מושחט שמכר את העובדים
    משה 09/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הועד משתף פעולה עם המדינה וכמובן שהם הוועד כולם בדרגות ניהול בכירות
    סגור
  • 3.
    לתפארתהיור חזי צאיג והמנכל דני גולדטיין שנוהלו עי הוועד
    שולה 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם קיבלו חברה אחרי תכנית הבראה! כמה מתוך זה הם ישלמו? או שאנחנו האזרחים נשלם על כל הביזיון שלהם???
    סגור
  • 2.
    הדואר חברה בהפסד כבר המון זמן
    שלומי 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר ירקן קונה בשוק הסיטונאי תפוחים ב10 שקלים לקילו,ומוכר לצרכן ב7 שקלים לקילו,אין סיכוי שהמאזן יהיה טוב.
    סגור
  • 1.
    נוכלים !
    רוברט 08/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך אפשר להפסיד כסף מיליוני חבילות בשבוע !?
    סגור