השוק

בעלי מכבי ת"א בדרך להשתלט על בזן: היום המכריע של פטרוכימיים

הדרמה בבזן בדרך להיגמר בניצחון של פטרוכימיים? קבוצת השליטה גיבשה הסדר שיעלה מחר להצבעה; ההסדר יוציא את האחים חג'ג' מהעסקה
מערכת ice |  1
דייוויד פדרמן (צילום טוויטר, פלאש 90/ מאיר ועקנין)
עד היום חברת בזן (בתי זיקוק לנפט) היתה מזוהה עם פרצופו של המיליארדר עידן עופר. כעת לאחר שהודיע כי ימכור כחצי ממניותיו לאחים חג'ג', השותפה השניה בחברה, מפעלים פטרוכימיים בישראל (בקיצור, פטרוכימיים) עומדת על רגילה האחוריות לנצל את זכות הסירוב שלה.
לא פשוט לממן רכישה של כ-16% מהחברה, ולכן לא ברור היה אם פטרוכימיים, בשליטתם של אחד מבעלי מכבי ת"א בכדורסל דיוויד פדרמן, תצליח במהלך הזה. כעת נראה שהחברה ששולטת כבר בכ-15%, תהפוך לבעלת השליטה הגדולה ביותר בפער.

הצעת ההסדר תעלה להצבעה מחר אצל מחזיקי האג"ח של פטרוכימיים, לאחר שביום חמישי הודיעה שנחתם הסכם שיאפשר לממן את זכות הסירוב ולהעביר את השליטה מהחברה לישראל היישר לפטרוכימיים, ולא לאחים חג'ג'.
על פי ההסדר, פטרוכימיים שבנוסף לפרדמן, שייכת גם לאלכס פסל ויעקב גוטשטיין, תקבל הלוואה של 100 מיליון שקל מגורם חיצוני, שבו שותפים בעלי השליטה הקיימים, ולאחר קבלת היתר השליטה בבזן, יוכל הגורם השלישי להמיר את ההלוואה ל-52% ממניות פטרוכימיים.
 
מאחר ופטרוכימיים נמצאת בחדלות פירעון הרי שהמניות שמשועבדות למחזיקי האג"ח כוללות בתוכן את זכות הסירוב. בעלי האג"ח ביקשו לממש את זכות הסירוב ולמעשה למכור אותה אולם לשם כך צריך למצוא מי שיהיה מוכן לממן את התענוג הזה.
מי שגיבש את קבוצת הרכישה הוא איש העסקים יונה פוגל. פוגל כיהן בעברו כמנכ"ל פז והוביל אותה תהליך מרשים שכלל את ניהול בית הזיקוק באשדוד ואת מכירת הדלקים בתחנות הדלק של החברה מכאן ההכרות שלו עם עולמות האנרגיה, הזיקוק ושיווק התזקיקים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזה ביזיון. פוגל ופדרמן קונים שליטה על חשבון תספורת ש״
    מרים מרגי 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה פשוט ביזיון. מוחקים לציבור מיליארד שח כדי שפדרמן יהיה בעל השליטה.
    סגור