השוק

יונה פוגל מגבש קבוצת משקיעים לרכישת השליטה בבז"ן

פוגל מנסה לגייס לטובת מימון העסקה את חברת טרפיגורה הבינלאומית שסוחרת בתזקיקי נפט גולמי; שתי החלופות שנבחנות כוללות רכישת חבילת מניות שנמצאת בנאמנות אצל עו"ד או מימון זכות הסירוב של פטרוכימיים
ניצן כהן | 
יונה פוגל (צילום יוסי אלוני)
יונה פוגל מנסה לגבש קבוצת משקיעים שתרכוש את השליטה בבז"ן. פוגל כיהן בעברו כמנכ"ל פז והוביל אותה תהליך מרשים שכלל את ניהול בית הזיקוק באשדוד ואת מכירת הדלקים בתחנות הדלק של החברה מכאן ההכרות שלו עם עולמות האנרגיה, הזיקוק ושיווק התזקיקים. 
אם כן, פוגל מנסה לגייס לטובת הרכישה את חברת טרפיגורה הבינלאומית שעוסקת במסחר בתזקיקי נפט ולכן יכולה, באופן עקרוני, גם למממן את העסקה וגם לסייע בשיווק התזקיקים.
שתי החלופות שנבחנות כרגע כוללות את רכישת חבילת המניות ששיעבדה פטרוכימיים לטובת מחזיקי האג"ח מסדרה 8 ונמצאים בידי הכונסים שמעוניינים למכור אותם ולהשיב את הכסף למחזיקי האג"ח. בסך הכל מחזיקים עוה"ד רענן קליר ואלון בנימיני ב-7.9% ממניות בז"ן.
החלופה השניה הנבחנת היא לממן את זכות הסירוב של פטרוכימיים ולמעשה לרכוש את שאר מניות השליטה בבז"ן שנמצאות בידי החברה לישראל של עידן עופר. החברה לישראל מעוניינת למכור 16.7% ממניות בז"ן שנמצאות בבעלותה ומהוות חלק מגרעין השליטה בחברה.
נזכיר כי האחים עידו וצחי חג'ג' רכשו את מניות החברה לישראל בבז"ן אולם מאחר ולפטרוכימיים יש זכות סירוב למניות אלה, זכות סירכוב שהוקנתה לה כחלק מהסכם שליטה משותפת עם החברה לישראל בבז"ן.
מאחר ופטרוכימיים נמצאת בחדלות פירעון הרי שהמניות שמשועבדות למחזיקי האג"ח כוללות בתוכן את זכות הסירוב. בעלי האג"ח ביקשו לממש את זכות הסירוב ולמעשה למכור אותה אולם לשם כך צריך למצוא מי שיהיה מוכן לממן את התענוג הזה. אחד השמות שהוזכרו כמעוניין בעסקה הזו הוא איש העסקים אייל לפידות, אולם העניין שהביע האחרון לא הבשיל עדיין לעסקה ומכאן נסללה הדרך לקבוצות משקיעים אחרות לנסות לגייס את המימון הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה