השוק

עידן עופר בקרב על מיליארדים: פרטי הסכסוך נחשפים

שיכון ובינוי שבשליטת נתי סיידוף פנתה אל ועדת הריכוזיות בשורה של תלונות שבראשן - פסילתם מההתמודדות על תחנת הכוח אשכול. הם הציבו אולטימטום - או שתפסלו גם את או.פי.סי (OPC) של עידן עופר, או שתחזירו אותנו למשחק
מערכת ice |  1
עידן עופר (צילום יחצ)
אתמול (רביעי) פנתה שיכון ובינוי שבשליטת נתי סיידוף אל ועדת הריכוזיות בשורה של תלונות שמשמעותן: פסלתם אותנו מהתמודדות על תחנת הכוח אשכול. שיכון ובינוי הציבו אולטימטום - או שתפסלו גם את או.פי.סי (OPC) של עידן עופר, או שתחזירו אותנו למשחק. כך פורסם ב"גלובס".
עדת הריכוזיות שבראשה עומדת מיכל כהן החליטה להמליץ בשבוע שעבר שלא לאפשר לשיכון ובינוי להתמודד במכרז על רכישת תחנת הכוח אשכול כדי שלא לתת לה כוח עודף בתחום, זאת בגלל שהיא תחנה שמייצרת יותר מ־175 מגה־ואט.
כזכור, תחנת הכוח אשכול היא התחנה הרביעית שחברת החשמל מציעה למכירה במסגרת הרפורמה במשק החשמל בה  תחנות הכוח עברו לחברות פרטיות במטרה להפסיק את המונופול של חברת חשמל ולייצר שוק תחרותי. 3 תחנות כבר נמכרו, שתיים מהן, רמת חובב וחגית מזרח נרכשו מחברת החשמל בידי שיכון ובינוי ביחד עם חברת אדלטק. תחנת הכוח אלון תבור נרכשה בידי צ'יינה הארבור, רפק אנרגיה ומבטח שמיר.
אשכול היא התחנה הגדולה ביותר ועלייה מתמודדות חמש חברות: או.פי.סי אנרגיה של עידן עופר; תעבורה אחזקות ודליה אנרגיות; שפיר הנדסה אזרחית וימית וקרן נוי; אשטרום, מבטח שמיר אחזקות ורפק אנרגיה; וכאמור, שיכון ובינוי.
 
חוות הדעת של הממונה על רשות התחרות מיכל כהן בעניין מתייחסת בפירוט לאחזקותיה הרבות של קבוצת שיכון ובינוי בתחום התשתיות החיוניות, וגם לעובדה ש־2 החברות רכשו כבר 2 תחנות מתוך 3 התחנות של חברת החשמל שנמכרו, כך שזכייה גם בתחנה שלישית מתוך ארבע תהפוך אותן לריכוזיות. שיכון ובינוי יוצאת נגד ההסכם מול עידן עופר ודורשת מוועדת הריכוזיות לבטל אותו שכן הוא מנוגד לדין, זאת אחרי ששלחה מכתב חריף.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שגיאה להפריט את תחנות החשמל
    יעלה ג 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרטת משק החשמל בארה"ב לא הצליחה. למה אנו מפקירים נכס לאומי בידי ידיים פרטיות של אייקונים רודפי בצע?
    סגור