השוק

ספוטיפיי טוענת שניצחה את העולם – אבל המניה קורסת

החברה השוודית פרסמה את הדו"ח שלה לרבעון הראשון שהציג צמיחה יפה במספר המשתמשים ובהכנסות – אך תמונה עגומה מאוד מבחינת החברה בכל מה שקשור להכנסות מפרסום

יאיר מור | 
ספוטיפיי (צילום pixabay)
אפליקציית התוכן הקולי הגדולה בעולם, ספוטיפיי, הציגה אחר הצהריים (לפי שעון ישראל) את הדו"ח שלה לרבעון הראשון של 2022, והתגאתה בכך שהצליחה לעקוף את התחזיות.
הכנסות החברה בשלושת החודשים הראשונים של השנה הגיעו ל-2.7 מיליארד אירו – ירידה של אחוז אחד לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אך הנתון המעניין יותר הוא חלוקת ההכנסות: אלו המגיעות ממשתמשים המשלמים דמי מנוי עלו ב-4% ל-2.4 מיליארד אירו, בעוד אלו המגיעות ממכירת פרסומות המושמעות למשתמשים חינמיים צנחו ב-28% ל-282 מיליון אירו. במלים אחרות: נראה שמפרסמים ברחו מספוטיפיי, אולי בשל השערוריות בהן היתה החברה מעורבת בחודשים האחרונים בתחום הפודקאסטים.
החברה רשמה הפסד תפעולי בגובה 6 מיליון אירו, לעומת 14 מיליון לפני שנה ו-7 מיליון ברבעון האחרון של 2021; שולי הרווח עמדו על 25.2%, לעומת 25.5% לפני שנה ו-26.5% ברבעון הקודם. עם זאת, החברה הדגישה כי נתוני ההכנסות ושולי הרווח ניפצו את התחזיות.
נתון נוסף שעקף את התחזיות הוא מספר המשתמשים: נכון לסוף מרץ, לספוטיפיי 422 מיליון משתמשים פעילים בממוצע בחודש, המהווים עלייה של 19% בשנה ו-4% ברבעון – אם כי במעמקי הדו"ח הודתה החברה שהמספר הזה מטעה, משום שבחודש האחרון שעליו מדבר הדו"ח היא איבדה כ-6 מיליון משתמשים רוסים כאשר סגרה את פעילותה במדינה; מספר המשתמשים המשלמים דמי מנוי עלה ב-15% בשנה ואחוז בודד ברבעון ל-182 מיליון, ומספר המשתמשים הבוחרים שלא לשלם ולהיות מוגבלים ומוצפים בפרסומות עלה ב-21% בשנה ו-7% ברבעון, ל-252 מיליון. מעניין לציין כי בחלוקה לאזורים, משתמשים בארה"ב ואירופה נוטים לשלם על השירות הרבה יותר ממשתמשים בשאר העולם.
תחזיות החברה לרבעון הנוכחי הן להגיע ל-428 מיליון משתמשים פעילים, 187 מנויים משלמים, הכנסות בסך 2.8 מיליארד אירו, שולי רווח של 25.2% והפסד תפעולי בגובה 197 מיליון אירו.
מניית החברה הגיבה לדו"ח בצניחה של כ-6% בשעות שלפני המסחר בבורסה בניו-יורק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה