דיגיטל וטק

ספוטיפיי מצטרפת לחרם על רוסיה

אפליקציית התוכן הקולי הודיעה על סגירת המשרד שלה במוסקווה והסרת ערוצי התעמולה הרוסית מרשימת הפודקאסטים שלה – אך היא מסרבת לחסום את הגישה לשירות במדינה
יאיר מור |  1
ספוטיפיי מצטרפת לחרם על רוסיה (צילום pixabay)
אפליקציית המוסיקה והתוכן הקולי הגדולה בעולם, ספוטיפיי, מצטרפת לחרם העולמי ההולך ומתרחב נגד רוסיה ומשטר פוטין.
דובר מטעם החברה מסר לאתר Variety כי החברה סגרה את המשרד שלה במוסקווה - משרד שנפתח רק בחודש שעבר, בעקבות חוק רוסי שנכנס לתוקף בינואר ומחייב כל חברת טכנולוגיה עם יותר מחצי מיליון משתמשים במדינה לפתוח בה סניף מקומי. הסיבה לסגירה היא, כמובן, הפלישה הרוסית לאוקראינה והחרם העולמי בניסיון ללחוץ על פוטין לצאת מהמדינה השכנה לפני שהמצב מסלים למלחמה עולמית.
לצד סגירת המשרד, חסמה ספוטיפיי גם את הפודקאסטים של רשתות השידור הרוסיות RT וספוטניק, והגבילה או צמצמה את הגישה לפרקים רבים של גופי תקשורת רוסים אחרים.

למרות סגירת המשרד, הדגישה ספוטפיי כי השירות שלה ימשיך להיות זמין ברוסיה – למען ההסברה הנגדית של המערב: "אנו חושבים שחשוב ביותר לנסות להשאיר את השירות שלנו פעיל ברוסיה, כדי לאפשר את הזרימה העולמית של מידע", מסר דובר מטעם החברה.
החברה הוסיפה כי "אנו מזועזעים ועצובים עמוקות על תקיפת אוקראינה ללא התגרות. העדיפות הראשונה שלנו במהלך השבוע האחרון היתה בטיחות עובדינו ולהבטיח שספוטיפיי תמשיך לשרת כמקור חשוב לחדשות עולמיות ומקומיות בזמן שבו הגישה למידע חשובה מאי פעם".
ספוטיפיי נפתחה ברוסיה ובאוקראינה רק לפני כשנתיים, והשירות הפופולארי במדינה בתחום תוכן האודיו הוא ככל הנראה Yandex Music של יאנדקס, החברה המכונה "גוגל הרוסית" והמשרתת את פוטין, בין היתר על ידי צנזור כל אזכור למלחמה באוקראינה ממנוע החיפוש שלה, שפופולארי למדי גם בקרב דוברי רוסית בישראל ובמדינות נוספות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה ההיגיון?
    גל 03/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם פתחו משרדים שם כדי שייאפשרו להם לקיים את השירות במדינה, אז עכשיו המדינה תחסום את השירות, גם בגלל הדרישה וגם בגלל עניין התעמולה.
    סגור