השוק

ספוטיפיי ממשיכה לשלוט בשוק – אבל המניה צונחת

אפליקציית ההאזנה הגדולה בעולם המשיכה לגדול בקצב מהיר למרות התחרות ההולכת ומתגברת מצד אפל, אמזון ועוד. אך המשקיעים התאכזבו מהשורה התחתונה
יאיר מור | 
ספוטיפיי (צילום pixabay)
אפליקציית הזרמת האודיו הגדולה בעולם, ספוטיפיי, פרסמה היום את הדו"ח הרבעוני שלה לשלושת החודשים האחרונים של 2021, שכלל כמה נתונים מרשימים מאוד – אך בשורה התחתונה אכזב את המשקיעים והוביל לצניחה של המניה.
בחודשים אוקטובר עד דצמבר הכניסה החברה השוודית 2.7 מיליארד אירו – זינוק של 24% לעומת הכנסותיה ברבעון האחרון של 2020. מתוך הסכום הזה, 2.3 מיליארד אירו הגיעו ממנויים שמשלמים על השימוש באפליקציה, ו-394 מיליון אירו מפרסומות שמושמעות למנויים החינמיים – עלייה של 22% ו-40%, בהתאמה. עם זאת, מדובר בפספוס של תחזיות האנליסטים, שציפו להכנסות בגובה 3 מיליארד אירו.
גם בשורה התחתונה אכזבה ספוטיפיי, כאשר למרות העליות החדות בהכנסות רשמה הפסד תפעולי של 7 מיליון אירו.
בכל הנוגע למספר המשתמשים באפליקציה, היא רשמה שנה מוצלחת מאוד: כמות המשתמשים הפעילים מדי חודש באפליקציה נסקה ב-18% לעומת סוף השנה שעברה, ל-406 מיליון. מתוך זה, 180 מיליון (עלייה של 16%) הם משתמשים המשלמים דמי מנוי, ו-236 מיליון (עלייה של 19%) המעדיפים לא לשלם ולשמוע פרסומות.
הנושא הבולט בשיחה שאחרי הצגת הדו"ח היה, כצפוי, המהומה הרבה שקמה בשבועיים האחרונים סביב הפודקאסט של ג'ו רוגן, The Joe Rogan Experience. כזכור, מספר אמנים ומגישי פודקאסטים הכריזו כי הם אינם רוצים לחלוק פלטפורמה עם תוכנית שבה נותנים לאנשים לדבר באופן חופשי, גם אם מה שיש להם להגיד על הקורונה לא מתיישב לחלוטין עם העמדה התורנית של הרשויות. מנכ"ל החברה, דניאל אק, הדגיש כי למרות שהחברה משלמת לרוגן סכום משוער של 20 מיליון דולר לשנה למשך 5 שנים כדי להיות המקום היחידי שבו זמינות התוכניות המלאות שלו (שאורכן יכול להגיע למספר שעות), ו"בעוד שלג'ו יש קהל עצום, גם הוא מחויב לציית לאותה מדיניות" – כלומר, החברה לא מתעלמת ממדיניות מניעת הפצת המידע המוטעה של עצמה רק בגלל שמדובר בפודקאסט הפופולארי בעולם, שבלעדיו היא צפויה לאבד את אחיזתה בשוק הזה. "אנחנו מנסים לאזן ביטוי יצירתי מול בטיחות מאזינינו", הוסיף אק.
כאמור, המשקיעים לא היו מרוצים מהדו"ח, והמניה צנחה ב-13%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה