דיגיטל וטק

דרמה בספוטיפיי: המוזיקאי הציב אולטימטום – וזה מה שקרה

אחד האמנים המוכרים בעולם הכריז כי אם שירות המוזיקה לא ישתיק את הפודקאסטר הפופולארי ביותר שלו – הוא לא מוכן להישאר בו. נחשו את מי החברה העדיפה
יאיר מור |  2
ספוטיפיי (צילום pexels)
ספוטיפיי, אפליקציית המוזיקה הפופולארית ביותר בעולם, הסירה אתמול (רביעי) את כל קטלוג המוזיקה הענק של המוזיקאי הקנדי ניל יאנג, כך אישרה החברה לעיתון וול סטריט ג'ורנל.
הסיבה להסרה היתה דרישה מוזרה שהגיעה מיאנג עצמו: זמר ונגן הרוק והקאנטרי בן ה-76, שידוע בפעלתנותו בשלל נושאים כמו מלחמה בהפרת זכויות יוצרים, שלח והעלה לאתר שלו בתחילת השבוע מכתב פתוח לחברה המנהלת את קטלוג המוזיקה שלו, וורנר רקורדס. במכתב הוא הודיע כי הוא אינו מוכן לחלוק פלטפורמה משותפת על ג'ו רוגן, אושיית תקשורת המגיש את הפודקאסט הפופולארי בעולם, משום שרוגן מפיץ לדבריו מידע שקרי מסוכן אודות נגיף הקורונה, החיסונים והטיפולים השונים נגדו. "הם יכולים לכלול את רוגן או את יאנג. לא את שניהם יחד", הוא כתב.

יאנג הוא אמנם מוזיקאי פופולארי למדי – לפני שהוסר מהשירות היו לו 2.4 מיליון עוקבים ו-6 מיליון האזנות חודשיות – אך הפודקאסט של רוגן, The Joe Rogan Experience (או בקיצור JRE), פופולארי הרבה יותר, על מיליונים רבים של מנויים ותואר הפודקאסט המואזן ביותר גם בספוטיפיי וגם מחוצה לה. זאת בעוד לפי בדיקת אתר ice, יאנג אינו בין 200 האמנים המואזנים בספוטיפיי בשבוע שעבר, וגם לא באף שבוע אחר בחודשיים האחרונים.
דובר מטעם ספוטיפיי מסר לעיתון כי "אנחנו רוצים שכל תוכן האודיו והמוזיקה בעולם יהיה זמין למשתמשי ספוטיפיי. עם זה מגיעה אחריות גדולה לאזן בין בטיחות למאזינים וחופש ליוצרים". הוא הוסיף כי החברה הסירה בשנתיים האחרונות 20,000 פרקי פודקאסטים שאותם החשיבה למפיצים מידע שקרי מסוכן אודות הקורונה, ורמז שהפודקאסט של רוגן אינו נכלל ברשימה. "אנו מצרים על החלטתו של ניל להסיר את המוזיקה שלו מספוטיפיי, אך מקווים לקבל אותו חזרה בקרוב", הוא סיכם.
לפני הסרת המוזיקה של יאנג מהשירות, הסיר המוזיקאי את המכתב מהאתר שלו, אך לדברי החברה המשיך ללחוץ על חברת המוזיקה שלו לנהוג לפי העמדות שהביע במכתב. בנוסף, הוא פרסם באתר הודעה חלופית לפיה "אני מאוד מקווה שאמנים וחברות מוזיקה נוספים יעברו מהפלטפורמה של ספוטיפיי ויפסיקו לתמוך במידע המוטעה הקטלני שלה אודות הקורונה".
רוגן, שמכר את זכויות הבלעדיות על הפודקאסט שלו לספוטיפיי ב-2020 בעסקת ענק של 100 מיליארד דולר, סירב להגיב לפרשה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יש תועלת בחרם כזה השם גבולות לשקר (ל"ת)
    ד. 01/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    100 מליון לא מיליארד
    מצטער 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לתקן
    סגור