השוק

גדי אייזנקוט גייס שישה מיליון שקלים מלאומי פרטנרס ודוראל אנרגיה

חברת סטורג' גרופ שבראש הדירקטויריון שלה עומד הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט, חתמה על הסכם השקעה בהתאם לעסקת המיזוג מדיוי תראפיוטיק. מחיר המניות בהסכם משקך שווי חברה של 230 מיליון שקל אחרי המיזוג
מערכת ice |  2
גדי אייזנקוט (צילום פלאש 90)
חברת האנרגיה המתחדשת, סטורג' דרופ (StorageDrop), שיו"ר הדירקטוריון הדירקטוריון שלה הוא הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט חתמה על הסכם השקעה עם חברת לאומי פרטנרס חתמים ו-Doral Energy-Tech Ventures (דוראל-טק). בשלב הראשון, ישקיעו שתי החברות סכום משותף של כ-6 מיליון, כשכל אחת עד 3 מיליון שקל. ההקצאה תבוצע במחיר של 17 ש"ח לכל מניה מוקצית, המשקפת שווי חברה של כ-230 מיליון שקל לסטורג' דרופ לאחר המיזוג.
סטורג' דרופ תקצה לדוראל וללאומי פרטנרס חתמים אופציות לא רשומות, ללא תמורה, במספר זהה למספר המניות המוקצות, כך שכל אופציה תהיה ניתנת למימוש למניה רגילה אחת של החברה. מחיר המימוש לכל כתב אופציה יהיה 19 ש"ח לכל כתב אופציה, לא צמוד. תקופת המימוש של כתבי האופציה הבלתי רשומים תהיה לשנה אחת ממועד הקצאתם.
משקיעים נוספים בהליך הגיוס הנוכחי הם קרן ההשקעות השוויצרית Equitra Capital Limited ויונה פוגל, סגן יו"ר החברה, שיעמידו יחד השקעה של 8.75 מיליון שקלים. בהמשך תגייס לאומי פרטנרס חתמים 6 מיליון שקלים נוספים, כך שהליך הגיוס הכולל במסגרת העסקה יגיע לכ-22 מיליון שקלים.
מנכ"ל ומייסד סטורג' גרופשי כהן. צילום: אורי כהן
במקביל לחתימת הסכם ההשקעה, חתמו סטורג' דרופ ודוראל אנרגיה על מזכר הבנות במסגרתו הוסכם כי לדוראל תהיה אופציה לרכוש מהחברה מערכות אגירת אנרגיה וקירור, וכן זכות ראשונים לשיתוף פעולה עם החברה בייזום מאגרי חשמל.
כזכור, סטורג' דרופ חתמה בתחילת מרץ על הסכם מחייב לעסקת מיזוג עם חברת מדיוי הבורסאית במסגרתו יועברו 100% מהון המניות המונפק של סטורג' וכלל פעילותה לרבות הידע והקנין הרוחני שלה לידי מדיוי ובתמורה מדיוי תקצה לבעלי המניות של סטורג' דרופ מניות שליטה בחברה. העסקה עדיין כפופה לאישור האסיפה הכללית. 
בצמרת הנהלתה של סטורג' דרופ עומד יו"ר הדירקטוריון הטרי הרמטכ"ל לשעבר רא"ל (במיל') גדי אייזנקוט, ולצידו מובילים את סטורג' דרופ, סגן יו"ר החברה, יונה פוגל שכיהן במשך 13 שנה כמנכ"ל קבוצת פז ויו"ר דירקטוריון חברות הבת שלה.
מי שמכהן כמנכ"ל הוא מייסד החברה הוא שי כהן, בעל ניסיון עשיר בתחום האנרגיה המתחדשת, והיועץ המדעי של החברה הוא פרופ' גרשון גרוסמן, העומד כיום בראש פורום האנרגיה במוסד נאמן בטכניון.
החברה מפתחת שתי מערכות אגירת אנרגיה נפרדות למטרות שונות: הראשונהHyDrop , מערכת אגירת אנרגיה באוויר דחוס לייצור חשמל במתקני אנרגיה מתחדשת, דוגמת שדות פוטו-וולטאיים (סולריים); והשנייהCoolDrop, מערכת אגירת אנרגיה לאספקת קירור תעשייתי ומיזוג אוויר למבנים במגזר העסקי והפרטי. 
מערכות החברה שבפיתוח מתוכננות כך שאורך החיים שלהן יהיה גבוה - 30 שנה ומעלה. לפי תחזית החברה, היא תתחיל למכור מערכות בישראל במהלך שנת 2022.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אם הוא יהיה איש עסקים כמו שהיה רמטכל אז אוי ואוי לעסק (ל"ת)
    יש 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חולדאי
    יהודה 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגייסים כסף מהציבור ומהבנקים ואם לא מצלחים הציבור מפסיד החברה אף פעם לא מפסידה כמו במימד החמישי הלך הכסף ואיש לא שילם את המחיר רק הממשלה והציבור
    סגור