השוק

האסטרטג הראשי של מזרחי טפחות: בנק ישראל יצטרך לצמצם רכישות מט"ח בשנה הבאה

האסטרטג של בנק מזרחי טפחות, מודי שפריר מעריך כי מדד אפריל צפוי לעלות ב-0.3% עם סיכון כלפי מעלה, תחזית מדד מאי עומדת על 0.45%, ותחזית מדד יוני על-0.3%
ניצן כהן | 
מודי שפריר, האסטרטג הראשי של מזרחי טפחות (צילום אילן בשור)
האסטרטג הרשאי של בנק מזרחי טפחות, מודי שפריר, אומר היום כי לאור יתרות המט"ח הגדולות ולאור הלחצים האינפלציוניים, בנק ישראל יצטרך לצמצם את רכישות המט"ח שלו בשנה הבאה.
"תחזית מדד אפריל נותרת בינתיים על 0.3% עם סיכון כלפי מעלה, תחזית מדד מאי על 0.45%, ותחזית מדד יוני על-0.3%. תחזית האינפלציה ל- 12 החודשים הקרובים עומדת על כ- 1%.
"בשבוע האחרון פורסמו מספר ידיעות על בקשות להעלאות מחירים מצד יבואנים, אשר במסתכם ישפיעו במידה שולית על מדד המחירים לצרכן. יחד עם זאת, פרסום הידיעות תומך בהערכתנו לעלייה באינפלציה המיובאת בשנה הקרובה.
"מאידך, למרות רכישות המט"ח האגרסיביות של בנק ישראל, הלחצים לייסוף השקל התגברו לאחרונה (מאז תחילת אפריל השקל התחזק בכ- 1% כנגד סל המטבעות, לאחר ייסוף של 1% במרץ), ואנו נותרים בהערכתנו כי לאור ההאצה הצפויה בצמיחה, חזרת האינפלציה ליעד, והרמה הגבוהה מאד של יתרות המט"ח, בנק ישראל יצטרך לצמצם את היקף רכישות המט"ח החל מהשנה הבאה (Tapering) – עובדה אשר תגביר עוד יותר את הלחצים לייסוף השקל לקראת סוף השנה ותמתן את לחצי האינפלציה החל מ- 2022".
עוד אומר שפריר כי מדדי מנהלי הרכש באה"ב לחודש אפריל הצביעו על ציפייה להאצה נוספת בפעילות הכלכלה הגלובאלית ברבעון השני - עלייה חדה מהציפיות נרשמה במדדים שפורסמו בארה"ב, באירופה, בבריטניה, ביפן, ובאוסטרליה – עובדה אשר תמכה ביום שישי בעליות מדדי המניות. בצד הגורמים אשר העיבו מאידך על השווקים. "נציין את רצון ממשל ביידן להעלות בחדות את מס רווחי הון על אזרחים המרווחים מעל מיליון דולר בשנה (כאמצעי נוסף למימון תוכנית ההשקעות בתשתיות), ואת העלייה בתחלואה מקורונה בעולם לרמת שיא מאז פרוץ הנגיף, בעיקר בשל זינוק בתחלואה בהודו, יפן, ארגנטינה וטורקיה.
"בארה"ב הנתונים הכלכליים וסקרי הציפיות שפורסמו השבוע העידו על עלייה נוספת באופטימיות המנהלים במגזר העסקי ועל עלייה חדה הצפויה בצמיחה ובאינפלציה: מדד מנהלי הרכש המשוקלל של Markit עלה באפריל לרמת שיא היסטורית של 62.2 נק'".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה