השוק

מחאה עולמית נגד אמזון: "מרוויחים על חשבון העובדים, הציבור וכדור הארץ"

ארגוני הסביבה ועובדי המחסנים משתפים פעולה נגד חברת הענק שצמחה בצל הקורונה לממדים מפלצתיים. בראש הדרישות: העלאת שכר לעובדי המחסנים, צמצום פליטת הפחמן ותשלום מסים בכל המדינות שבהן החברה מייצרת רווח
רועי בהריר-פרל | 
ג'ף בזוס, אמאזון (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ג'ף בזוס, ויקיפדיה/Joe Mabel)
קמפיין מחאה נגד ענקית הטכנולוגיה אמזון הושק ביום שישי האחרון, ה"בלאק פריידיי", על ידי תנועות למען איכות הסביבה ועובדים במחסני החברה מרחבי העולם ששיתפו פעולה תחת הסיסמה Make Amazon Pay ("חייבו את אמזון לשלם"). מארגני המחאה - ביניהם גרינפיס, 350 ופרוגרסיב אינטרנשיונל - הציגו בפני הקמעונאית הדיגיטאלית רשימת דרישות, בראשן שיפור תנאי העבודה של עובדי המחסנים וצמצום היקף טביעת הרגל הפחמנית של החברה.
המחאה המתגבשת מחולקת לקמפיין רשת ולהפגנות במרכזי הערים הגדולות בעולם. הפגנה ראשונה כבר נערכה במהלך סוף השבוע האחרון בסידני שבאוסטרליה ובשבועות הקרובים מתכננים הארגונים השותפים לה אירועי רשת וחוצות גם בגרמניה, בספרד, בצרפת, באנגליה, ביוון, בארצות הברית, בפיליפינים, בבנגלדש, בפולין ובלוקסנבורג. המארגנים כבר הקרינו את סיסמת הקמפיין על הבניינים שבהם ממוקמים משרדי אמזון בלונדון ובברלין, ההאשטאג #makeamazonpay כבר רץ ברשתות החברתיות ורבים כבר חתמו על העצומה באתר הקמפיין, הממוענת "ישירות למר ג'ף בזוס".
הדרישות של מארגני המחאה הגלובלית מאמזון ברורות ופרטניות במיוחד. בין השאר, הם דורשים מהחברה להעלות את שכר עובדי המחסנים ואת גובה התשלום עבור ימי מחלה, ובמקביל לאפשר לעובדים להתאגד. בהיבט הסביבתי, הארגונים דורשים מאמזון להתחייב לאפס פליטת פחמן עד 2030 ולהפסיק את מה שהם מכנים ה"שותפויות של החברה עם כוחות משטרה ורשויות הגירה שמשקפים גזענות מוסדית", כפי שנכתב באתר הקמפיין. בנוסף, מארגני המחאה דורשים מחברת הענק "לשלם את מלוא המסים במדינות שבהם מתקיימת הפעילות הכלכלית שלה" - דרישה שמתחברת לתקנה החדשה של שר הכלכלה של צרפת בעניין, המחייבת את ענקיות הטכנולוגיה להפריש "מס שירותי דיגיטל".
באופן מקרי, או שלא, ההכרזה על הקמפיין מגיעה ימים ספורים לאחר הצהרתה של אמזון בנוגע לכוונתה להרחיב באופן משמעותי את מצבת כוח האדם בחברה נוכח צמיחתה המהירה במהלך השנה האחרונה. "לאורך מגפת הקוביד 19 אמזון הפכה לתאגיד בשווי טריליון דולר, שהמנכ"ל שלו ג'ף בזוס הופך להיות האדם הראשון בהיסטוריה עם הון אישי של יותר מ-200 מיליארד דולר", נכתב באתר הקמפיין, "בינתיים, עובדי המחסנים של אמזון, שהם עובדים חיוניים, סיכנו את חייהם ועמדו בפני איומים ועלבונות אם הם העזו למחות על כך. המגפה חשפה כיצד אמזון מציבה את הרווחים שלה לפני טובת העובדים, החברה וכדור הארץ. אמזון לוקחת יותר מדי ונותנת מעט מדי. הגיע הזמן לגרום לאמזון לשלם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה