השוק

קוקה קולה: העלאת המחירים הצילה את הרבעון מהמכירות המדשדשות

למרות שמכירות מוצרי המים, הספורט, הקפה והתה של ענקית המשקאות האמריקאית נחלשו, הביקוש הכללי נותר ללא שינוי ועלייה של 10% במחירים אפילו סייעה לה לרשום רווחים והכנסות גבוהים מהתחזיות
מערכת ice | 
קוקה קולה (צילום vecteezy)
קוקה קולה דיווחה על רווחים והכנסות לרבעון השלישי גבוהים מהתחזיות, כשהעלאות המחירים סייעו לפצות על הביקוש החלש למשקאות. החברה פרסמה רווח נקי של 2.85 מיליארד דולר, או 66 סנט למניה, ירידה מהשנה שעברה, בה דיווחה על רווח של 3.09 מיליארד דולר, או 71 סנט למניה.
הרווח המתואם למניה עמד על 77 סנט לעומת התחזיות שהעמידו אותו על 74 סנט. הכנסות החברה הסתכמו ב-11.95 מיליארד דולר, מעט גבוה מהתחזיות של 11.60 מיליארד דולר. 
החברה צופה כעת צמיחה אורגנית בהכנסות של כ-10% לשנת 2024, הגבול העליון של תחזיותיה הקודמות, שעמד על בין 9% ל-10%. בנוסף, החברה צופה כי הרווח למניה דומה יעלה ב-5% עד 6%. 

כמות המוצרים הכוללת שנמכרה בצפון אמריקה נותרה ללא שינוי ברבעון; הצמיחה במכירות המשקאות המוגזים, מיצים, מוצרי חלב, משקאות על בסיס צמחי וטעמים מוגזים קיזזה ירידה של 4% בביקוש למוצרי המים, הספורט, הקפה והתה, בעיקר עקב היחלשות במכירות המים. מוצרי פרימיום, כמו חלב Fairlife ומים מוגזים Topo Chico, מציגים ביצועים טובים, למרות מחירם הגבוה. החברה רשמה עלייה של 10% במחירים, מתוכם 4% עקב השפעות אינפלציה במדינות כמו ארגנטינה. 
כמות המוצרים הכוללת שנמכרה באירופה, המזרח התיכון ואפריקה ואזור אסיה-פסיפיק ירדה ב-2%. החברה ציינה במיוחד ירידות בנפח בסין ובטורקיה. בדומה לצפון אמריקה, נפח המכירות באמריקה הלטינית ללא שינוי.
ברמה הגלובלית, נפח המכירות של המשקאות המוגזים של קוקה קולה נותר ללא שינוי ברבעון. חטיבת המיצים, מוצרי החלב והמשקאות על בסיס צמחי דיווחה על ירידה של 3% בנפח המכירות. תחום המים, הספורט, הקפה והתה רשם ירידה של 4%, בעיקר בשל ירידה של 6% במכירות המים המבוקבקים.
קוקה קולה תפרסם את התחזיות המלאות שלה לשנת 2025 בדיווח הרבעוני הבא, אך צופה כבר כעת שהמטבע עשוי להשפיע לרעה על תוצאותיה בשנה הבאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה