השוק

אינטל חוגגת: בית הדין האירופי פוסל קנס בהיקף מיליארד יורו

פסק הדין של בית הדין לצדק קובע כי אינטל לא הפרה את חוקי ההגבלים העסקיים, ומבקש להדגיש את הצורך בהוכחת השפעה אנטי-תחרותית לפני הטלת סנקציות על חברות גדולות בשוק השבבים

מערכת ice | 
אינטל (צילום shutterstock, freepik)
בית הדין לצדק של האיחוד האירופי פסק לטובת אינטל, בכך שסיים מאבק משפטי שנמשך כמעט 20 שנה מול הנציבות האירופית. הנציבות האשימה את אינטל בהפרת חוקי ההגבלים העסקיים, בטענה כי החברה ניצלה את מעמדה בשוק כדי להציע הנחות והחזרי תשלומים ליצרניות מחשבים כמו HP ודל, בתמורה להתחייבותן לרכוש 95% מהמוליכים למחצה שלה, תוך דחיקת מתחרה כמו AMD.
בנוסף, אינטל הואשמה בשיווק שנועד לגרום לכך שמדיה-מרקט, רשת קמעונאית בגרמניה, תמכור רק מחשבים עם שבבים מתוצרתה. מצב זה השפיע לרעה על עובדים של AMD בדרזדן, שלא יכלו לרכוש מחשבים עם מעבדים מתוצרתם.
בשנת 2009, הנציבות הטילה קנס של 1.06 מיליארד יורו על אינטל בעקבות תלונה שהגישה AMD, אך בשנת 2022 ערכאה נמוכה יותר ביטלה את הקנס, והנציבות הגישה ערעור.
הפסק הנוכחי מחזק את החלטת בית המשפט הקודם ומצביע על הקשיים שהרגולטורים נתקלים בהם בניסיון להוכיח השפעה אנטי-תחרותית של הנחות. תומכי אינטל טוענים כי על הרגולטורים להוכיח את ההשפעה הכלכלית לפני הטלת סנקציות, והם קיבלו חיזוק מעדויות מוקדמות השנה, שטוענות כי הניתוח הכלכלי של הרגולטורים היה חסר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה