קריירה ולימודים

הבכיר הישראלי שפוטר מאינטל ותבע ייחשף: השופט בהחלטה דרמטית

בית המשפט דחה את בקשת התובע להישאר אנונימי, למרות טענותיו כי חשיפת זהותו עלולה לסכן אותו ואת משפחתו על רקע האקלים האנטי-ישראלי הנוכחי בארה"ב. השופט קבע כי החשש לפגיעה פיזית הוא "ספקולטיבי בטבעו" וכי המקרה אינו נופל בקטגוריות המצדיקות אנונימיות, כמו הפלות או נטיות מיניות
מערכת ice | 
אינטל (צילום shutterstock)
דרמה משפטית מתפתחת בבית המשפט הפדרלי בניו יורק, כאשר בכיר ישראלי לשעבר באינטל העולמית, שכיהן כסגן נשיא בחברה, נדרש לחשוף את זהותו האמיתית בתביעה שהגיש נגד ענקית הטכנולוגיה. התובע, שעד כה הסתתר מאחורי הכינוי "ג'ון דו", טוען כי פוטר באפריל האחרון לאחר שהתלונן על התנהגות אנטי-ישראלית של מנהלו הישיר, עלא באדר, סגן הנשיא להצלחת לקוחות.
במרכז התביעה עומדת טענה חמורה: לפי התובע, באדר "חגג" את מתקפת ה-7 באוקטובר באמצעות פרסומים ברשתות החברתיות, כולל ריטוויטים ו'לייקים' לפוסטים אנטי-ישראליים ואנטישמיים שהביעו תמיכה בפגיעה באזרחים וחיילים ישראלים. התובע, שהגיע לארה"ב כיזם סטארט-אפ שנרכש על ידי אינטל, טוען כי למרות שהתלונן להנהלה והחברה פתחה בחקירה, בסופו של דבר הוא זה שפוטר.

בית המשפט דחה את בקשת התובע להישאר אנונימי, למרות טענותיו כי חשיפת זהותו עלולה לסכן אותו ואת משפחתו על רקע האקלים האנטי-ישראלי הנוכחי בארה"ב. השופט קבע כי החשש לפגיעה פיזית הוא "ספקולטיבי בטבעו" וכי המקרה אינו נופל בקטגוריות המצדיקות אנונימיות, כמו הפלות או נטיות מיניות.
 
בהתפתחות משמעותית, הליגה נגד השמצה (ADL) הצטרפה לתביעה - לראשונה בתולדותיה נגד חברה גדולה בגין אפליה דתית במקום העבודה. מנכ"ל הארגון, ג'ונתן גרינבלט, הצהיר: "איננו יכולים לאפשר לאנטישמיות לפגוע בפרנסה של עובדים ובני המשפחה שלהם", וקרא לאינטל לקחת אחריות על מה שהוא מכנה "חוסר צדק".
הפרשה מעלה שאלות מורכבות על הגבול בין חופש הביטוי לאפליה במקום העבודה, ועל האחריות של תאגידים בינלאומיים להגן על עובדיהם מפני אפליה על רקע מוצא ודת. התפתחות התיק צפויה להשפיע על האופן שבו חברות אמריקאיות מתמודדות עם סוגיות של אפליה ואנטישמיות במקום העבודה, במיוחד בתקופה של מתיחות גוברת על רקע המצב במזרח התיכון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה