דיגיטל וטק

AMD משחררת עדכון אבטחה קריטי: האם המחשב שלכם מוגן?

חברת השבבים מתמודדת עם חולשת אבטחה חמורה במעבדי Ryzen ו-EPYC שלה, שזכתה לכינוי "Sinkclose". לאחר לחץ ציבורי, החברה החליטה להרחיב את העדכון גם לדגמי Ryzen 3000, אך מה לגבי המעבדים הישנים? הפרטים על התיקון והסיכונים הנותרים
רפאל בן זקרי | 
AMD לוגו (צילום Shutterstock)
חברת השבבים AMD, המוכרת בזכות מעבדי ה-Ryzen הפופולריים שלה, הודיעה לאחרונה על עדכון אבטחה חשוב שיתקן חולשת אבטחה (פגיעות) חמורה שהתגלתה במעבדים שלה, ונקראת "Sinkclose". החולשה הזו עלולה לאפשר להאקרים להשתלט על המחשב דרך אזור מאוד רגיש במעבד, שמשמש לפעולות קריטיות.
בהתחלה, AMD תכננה לשחרר את העדכון רק לדגמים החדשים ביותר, כמו מעבדי EPYC לשרתים ומעבדי Ryzen מתקדמים. המעבדים הישנים יותר, כמו Ryzen 1000, 2000 ו-3000, לא היו אמורים לקבל את העדכון הזה, מה שגרם לביקורת רבה מצד המשתמשים. אולם אחרי שהציבור הביע דאגה והפעיל לחץ על החברה, AMD החליטה לשנות את הגישה שלה ולהוציא את העדכון גם עבור מעבדי Ryzen 3000, ששוחרר אמש. למרות זאת, דגמים ישנים יותר עדיין לא יקבלו את התיקון, מה שמשאיר אותם חשופים לפגיעות.
למרות שהבעיה לא זוהתה בשימוש על ידי האקרים עד כה, ההחלטה של AMD לשחרר את העדכון מהווה צעד חשוב לשמירה על הבטיחות של המשתמשים. חשוב לדעת שהמעבדים החדשים יותר כבר קיבלו את העדכון, ואילו משתמשים במעבדים ישנים צריכים לשקול את הסיכונים שבשימוש בהם ללא ההגנה של העדכונים החדשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה