השוק

בארה"ב מרוצים: איך רצף העליות בוול סטריט ישפיע על הריבית?

רמי דרור מנכ"ל חברת ההשקעות הישראלית וואליו, מתייחס בסקירה שערך על שוק המסחר: כיצד המצב הביטחוני וההיערכות למתקפה האיראנית משפיעה על שוק ההון הישראלי ולאחר שבוע של עליות מה צופן העתיד לשוק המניות בארה"ב?
רמי דרור | 
ישראל, ארצות הברית (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
רמי דרור מנכ"ל חברת ההשקעות הישראלית וואליו, מתייחס בסקירה שערך על שוק המסחר. שוק המניות בארה"ב סגר את שבוע המסחר האחרון לאחר רצף העליות השבועי הארוך ביותר שנרשם השנה. לצד דו"חות כספיים שהתפרסמו עד כה והיו חזקים מהצפוי, הנרטיב המרכזי שמניע את השוק הוא הסבירות הגוברת לתרחיש של "נחיתה רכה".
התרחיש כולל בתוכו הפחתה הדרגתית של הריבית והקלה על המדיניות המוניטרית על ידי הבנק הפדרלי אחרי שהתנאים הבשילו לאיטם. קריאת האינפלציה בספטמבר הצביעה על ירידה ל-2.4%, הרמה הנמוכה מאז פברואר 2021. בתוך כך, לעת עתה, הוסר החשש מגלישה למיתון.
במבט לשוק המקומי, התמונה ממשיכה להיות סבוכה אך המגמה המושפעת - חיובית.  שנה של מלחמה הביאה איתה לצמצום פוזיציות בשוק ההון הישראלי הן מצד מוסדיים והן מצד זרים, כעת לאחר חיסול סינוואר התחושה היא שהעימות הנוכחי מתקרב לסיומו מה שמביא לביקושים ועליות שערים, ובמיוחד בגזרות של מניות הבנקים והביטוח המהוות אופציה על השוק המקומי ומן הסתם צפויות לרכז עוד ביקושים.
מנגד עליות השערים צפויות להתמתן להערכתנו מעט ביומיים הקרובים לנוכח הציפיה לתקיפה באיראן ועל רקע החג השבוע שיביא להפסקה ארוכה יחסית מבחינת המסחר עד ליום ראשון.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה