נדל"ן ותשתיות

"וואליו" חוגגת הישג אדיר: זו קרן ההשקעות שנמכרה ב-194.5 מיליון שקל

חברת ההשקעות האלטרנטיביות "וואליו" חוגגת הישג, לאחר שזו חתמה על מכירת קרן ההשקעות העוסקת בהתחדשות עירונית של חברת "פיננסולה". במסגרת ההסכם, פיננסולה תרכוש את תיק ההלוואות של הקרן בתמורה לשוויה של הקרן
מערכת ice | 
עסקה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
ברכות לחברת ההשקעות האלטרנטיביות "וואליו", אשר חתמה ביום חמישי האחרון על מכירת קרן ההשקעות העוסקת בהתחדשות עירונית של חברת "פיננסולה" מבית מיטב. מדובר בעסקת ענק ששוויה הוא 194.5 מיליון שקל. פיננסולה נחשב למוסד פיננסי חוץ-בנקאי שמספק אשראי חוץ-בנקאי לחברות ישראליות.  במסגרת ההסכם, חברת פיננסולה תרכוש את תיק ההלוואות של הקרן וזו תקבל בתמורה את שוויה של הקרן אשר מדויק לערכה בסוף חודש דצמבר האחרון. 
אותה החלטה דרמטית נעשתה לאחר שמייסדי חברת ההשקעות האלטרנטיביות, רמי דרור, אורי אלדובי ונועם ברכה, רכשו מחברת הפניקס את שליטתה ואחזקת בוואליו. קרן ההתחדשות העירונית של חברת ההשקעות מעניקה מימון ליזמים שונים אשר מעוניינים לקדם את תחום הנדל"ן במרכז הארץ, בעיקר באזורי ביקוש ובירושלים.
אותו סיוע נדיב בעניין נעשה רק לאחר שהיזמים קיבלו אישור על פרויקטי התחדשות העירונית בקרקעות המבוקשות. בשנה האחרונה נרשמו קשיים רבים שהשפיעו על פעילותה של הקרן אשר נבעו מעליית הריבית בעולם, הרפורמה המשפטית ואף המלחמה הנוכחית.
כל אלו גרמו לתחושת אי וודאות וחוסר הביטחון בהשקעות בתחום הנדל"ן ובעקבות כך, קרנות השקעה רבות נכנסו לקשיי נזילות מהסיבה כי ההלוואות לא סחירות והקרנות לא יכולות להעניק פידיון מהיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה