דיגיטל וטק

ברקע הרפורמה המשפטית והמלחמה: האם תעשיית ההייטק תציל את ישראל?

חגיגת הגיוסים וההנפקות של סטארט-אפים ישראליים, מסווה את הבעיה ההולכת וגדלה בתעשייה - המחסור האקוטי בעובדים, חוסר ההשקעה הבינלאומית בעקבות המלחמה ועוד. נראה כי ההייטק הישראלי נושא על כתפיו את הצלחת המדינה לשנים הבאות. האם הוא יוכל לעמוד בכך?

מערכת ice |  2
זכויות עובדים בשעת חירום (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
השנה האחרונה הייתה ללא ספק אחת השנים הקשות ביותר בישראל. זאת בשל אי היציבות הפוליטית מתוך בית, המלחמה הקשה שאנחנו עוברים וכל זאת על רגע מהפכה עולמית של ה-AI, ששינתה את פניה של שוק ההייטק גם כן.
בנוסף, הקושי הוא להשאיר את היזמים הישראליים לפעול בארץ למרות שהחיים בחו"ל מפתים יותר וגם הלקוחות הרבים הם מעבר לים. מה שנשאר ליזמי ההייטק כאן, זו רק ציונות ואידיאליזם. 
חמי פרס, שותף מייסד, קרן פיטנגו ויו"ר מרכז פרס לשלום אמר: "בשנה האחרונה תשומת לב של תעשיית ההייטק הוסתה. גם בכלל ההפיכה המשטרית וגם בגלל המלחמה (יש הרבה אנשי מילואים)".
עוד הוסיף פרס: "הדבר הטוב שיצא מזה לדעתי הוא שתעשיית ההייטק הבינה, שמעבר לתפקידה בייצור כלכלה חזקה בישראל היא חייבת להיות מעורבת במה שקורה במדינת ישראל, ולייצר כאן מדינה טובה יותר ממה שהיה כאן לפני שנכנסו לאירוע בינואר 2023. אני מאמין שנראה מנהיגות שבאה מתעשיית ההייטק, שתיקח את ישראל למקומות הרבה יותר טובים".
ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל אמר: "בתקופת הקורונה היינו בגאות של השקעות, וישראל ידעה לנצל היטב את הגאות הדיגיטלית שהייתה בעולם. צפינו שתהיה ירידה, אבל המצב השברירי הפוליטי והמלחמה יצרו כמובן אתגרים נוספים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    היא זאת שהרסה את ישראל
    אזרח 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנו מדינה בלעדיכם..... דאגתם רק לרוקן לנו את הפנסיות וקרנות ההשתלמות ולחלק לעצמיכם משכורות לא פרופורציונליות למשק
    סגור
  • 1.
    הייטק יציל מהמזבלה השמאלנית (ל"ת)
    הייטק 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור